کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی کاهش فروش تلفن‌‌های همراه هواوی در 2020

1 بهمن 1398 ساعت 15:50

ایتنا- رییس هواوی اعلام کرده است که سال 2020 میلادی به دلیل فشار تحریم‌های آمریکا برای این کمپانی سال بسیار سختی خواهد بود.


رییس شرکت هواوی اعلام کرده است که سال 2020 میلادی به دلیل فشار تحریم‌های آمریکا برای این کمپانی سال بسیار سختی خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، اریک زو به‌عنوان رییس هواوی در پیامی برای سال جدید اعلام کرده است که این کمپانی سال قوی‌ای را پشت سر گذاشت، اما در سال 2020 به دلیل ادامه ممنوعیت فروش دستگاه‌ها و تجهیزات خود در آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.
 
این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که درآمد حاصل از فروش محصولاتش در سال 2019 میلادی به 850 میلیارد یوان برسد و این رقم 18 درصد بیشتر از سال گذشته و البته کمتر از رقم مورد انتظار است.
هواوی همچنین در سال 2019 میلادی 240 میلیون تلفن همراه هوشمند  را به بازار عرضه کرده است که این رقم 17 درصد بیشتر از سال گذشته میلادی بوده است.

 
 
گفتنی است در اوایل سال جاری، وزارت بازرگانی ایالات متحده هواوی را به دنبال دستورالعمل اجرایی ماه مه دونالد ترامپ که به‌طور مؤثر این شرکت را از شبکه‌های ارتباطی آمریکا منع کرده بود در فهرست سیاه خود قرارداد.
مقامات امنیت ملی نگران‌اند که تجهیزات و دستگاه‌های هواوی برای جاسوسی کشورها و کمپانی‌ها دیگر مورداستفاده قرار بگیرد.

البته هواوی قویاً این اتهام را رد کرده است اما این اقدام آمریکا آغاز جنگ تجاری بزرگی با دولت چین بوده است.
 
زو در این رابطه اظهار داشت که دولت آمریکا موقعیت چالش‌برانگیزی برای هواوی ایجاد کرده است که زنده ماندن و شکوفا شدن در آن بسیار سخت است.
این کمپانی نیازمند آن است که سرویس‌های موبایل ویژه‌ای را برای جایگزینی با محصولات گوگل بسازد و به‌ این‌ ترتیب بتواند محصولات خود را در بازار کشورهای دیگر به فروش برساند.
او در این رابطه اعلام کرد که: «زنده ماندن اولین اولویت ماست.»
 
با این‌ حال اگرچه تلفن‌های همراه هوشمند هواوی تقریبا در بازار آمریکا دیده نمی‌شوند، اما این کمپانی بعد از سامسونگ به‌عنوان دومین عرضه‌کننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان شناخته شده است.
هواوی همراه هوشمند تاشوی میت X را به‌عنوان رقیبی برای گلکسی فولد و موتورولا رایزر به بازار عرضه کرده است.
همچنین تلفن‌های پرچم‌دار این کمپانی یعنی P40 و P40 پرو نیز در مارس سال 2020 در پاریس رونمایی خواهند شد.
 


کد مطلب: 59415

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59415/پیش-بینی-کاهش-فروش-تلفن-های-همراه-هواوی-2020

ايتنا
  https://www.itna.ir