کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای عجیب مزدا: خودروهای برقی، مخرب هستند

سايت خبری ايتنا , 16 دی 1398 ساعت 20:31

ایتنا- کمپانی مزدا در پی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که ضرر خودروهای برقی با برد بالا برای محیط‌زیست بیشتر از خودروهای بنزینی است.


ایتنا- کمپانی مزدا در پی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که ضرر خودروهای برقی با برد بالا برای محیط‌زیست بیشتر از خودروهای بنزینی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کریستین شوتز به‌عنوان رییس تحقیقات اروپایی مزدا اعلام کرده است که باتری 35.5 کیلووات ساعتی به‌کاررفته در مزدا MX-30 برای کمک به محیط‌زیست بوده است. او اظهار داشته است که میزان کربن دی‌اکسید تولیدشده در فرایند ساخت این خودرو برابر با مزدا 3 هاچ بک بنزینی است و شرایط برای باتری‌های قوی‌تر با برد بیشتر به‌مراتب بدتر است.
 
این کمپانی در پی تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که باتری 95 کیلووات ساعتی از همان ابتدا به دلیل قدرت زیادتر و استفاده بیشتر به هنگام رانندگی گازهای گلخانه‌ای بیشتری را به طبیعت وارد می‌کند. به گفته مزدا اگر شما باتری را در همان بازه زمانی جایگزین کنید وضعیت بدتر از این هم خواهد شد.
 

 خودروی برقی
 
بااین‌حال یک مشکل اصلی در اینجا وجود دارد و آن هم این است که مزدا آمار خود را بر اساس میانگین تولید برق اروپا از سال 2016 پایه‌گذاری کرده است. همچنین اگر در منطقه‌ای زندگی کنید که تأمین نیروی آن بدون هیچ آلودگی کربنی بوده یا اگر مزدا باتری‌ها را در شرایط بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید کند شرایط بسیار تفاوت خواهد داشت.
 
علاوه بر این، کمپانی خودروسازی مزدا تصور می‌کند که  ترکیب انرژی دچار تغییر چندانی نشده و در آینده نزدیک نیز تغییر نخواهد کرد. اگرچه مزدا به فواید خودروهای برقی برای محیط‌زیست واقف است اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های خود را به‌جای آینده برای زمان حال ترتیب داده است و به‌این‌ترتیب ممکن است مشتریانی که خواهان برد باتری بیشتر هستند را از دست بدهد.
 


کد مطلب: 59414

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59414/ادعای-عجیب-مزدا-خودروهای-برقی-مخرب-هستند

ايتنا
  https://www.itna.ir