۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰

روسیه تحقیقات ضدانحصاری خود در Booking.com را آغاز کرد

ایتنا- دولت روسیه اعلام کرده است که قصد دارد در رابطه شیوه‌های انحصارگرایانه انجام تجارت وب‌سایت Booking.com تحقیق کند.
روسیه تحقیقات ضدانحصاری خود در Booking.com را آغاز کرد
دولت روسیه اعلام کرده است که قصد دارد در رابطه شیوه‌های انحصارگرایانه انجام تجارت وب‌سایت Booking.com تحقیق کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، وب‌سایت Booking.com جدیدترین کمپانی آمریکایی بوده است که توجه خدمات فدرال ضد انحصاری روسیه را به خود جلب کرده است. این سازمان در روز دوشنبه از برنامه‌هایش برای بررسی اعمال ضد انحصاری و ضد رقابتی این وب‌سایت رزرو هتل و اقامت گاه خبر داد.
 
قرارداد این کمپانی با هتل‌ها و اقامتگاه‌های روسیه به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که نرخ‌های بهتری را در وب‌سایت‌های رقیب Booking.com ارائه کنند. خدمات فدرال ضد انحصاری اعلام کرده است که در تاریخ 12 نوامبر به این کمپانی در رابطه با اقدامات یادشده یادآوری کرده اما پاسخی از جانب آن دریافت نکرده است.
 
 
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از رویترز نشان می‌دهد که اگر خدمات فدرال ضد انحصاری کشف کند که Booking.com قوانین ضد انحصاری روسیه را زیر پا گذاشته است باید به‌عنوان جریمه 15 درصد از درآمدهایی که به دست می‌آورد را به این شرکت بدهد. این تحقیقات یک هفته پس از توافق Booking.com با کمیسیون اروپا برای تغییر چگونگی تخفیف در وب‌سایت خود انجام می‌شود.
 
اگر Booking.com مجبور به تغییر روش انجام تجارت در آمریکا شود اولین کمپانی آمریکایی نخواهد بود که توسط دولت روسیه مجبور به انجام این کار شده است. در سال 2017 نیز کمپانی گوگل مجبور شد به کاربران روسی خود امکان استفاده از یندکس را به‌عنوان موتور جستجوی اصلی تلفن‌های همراه اندرویدی بدهد.
 
البته سخنگوی Booking.com از مدل تجاری این شرکت دفاع کرد و گفت که به مصرف‌کنندگان امکان «تجربه مقایسه قیمت شفاف و مداوم» را ارائه می‌دهد.
 
کد مطلب: 59412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام