۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴

فناوری 5G را چقدر می‌شناسیم؟

ایتنا - برخی ادعا می‌کنند شبکه 5G در طول موج یک سلاح مخرب قرار دارد و ارتش از آن برای از بین بردن روحیه دشمن استفاده می‌کند. باعث خوشحالی است که هیچکدام از این ادعاها درست نیست. 
فناوری 5G را چقدر می‌شناسیم؟

در اوایل سال جاری دولت بلژیک به دلیل نگرانی تشعشعات 5G آزمایش آن را متوقف کرد. همچنین دولت‌های دیگر نیز خطرات ناشی از آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، برخی ادعا می‌کنند شبکه 5G در طول موج یک سلاح مخرب قرار دارد و ارتش از آن برای از بین بردن روحیه دشمن استفاده می‌کند. باعث خوشحالی است که هیچکدام از این ادعاها درست نیست. 

به گفته هوارد جونز، رئیس فناوری ارتباطات می‌گوید، طول موج‌هایی که شبکه 5G از آن استفاده می‌کند برای چندین دهه مورد بررسی و آزمایش بوده و کاملا بی‌خطر است. اینکه برخی می‌گویند این تکنولوژی جدید امتحان نشده است، یک شایعه است. 

بسیاری از مردم درک دقیقی از 5G ندارند بنابراین مختصرا به توضیح آن می‌پردازیم: هنگام استفاده از تلفن، با یک برج مخابراتی تلفن که در نزدیکی قرار دارد از طریق امواج رادیویی ارتباط برقرار می‌کند. سپس برج تلفن به شبکه اصلی متصل شده و اطلاعات دریافتی را منتقل می‌کند. در حال حاضر، اگر از 4G استفاده می‌کنید، باند فرکانس امواج رادیویی که در آن استفاده می‌شود بین 2 - 8 گیگاهرتز است. این فرکانس کمی بالاتر از 1.8 - 2.5 گیگاهرتز برای 3G است.

 


استفاده از فرکانس‌های بالاتر هم مزایا و هم مضراتی دارد مثلا هرچه فرکانس موج رادیویی بیشتر باشد، موج کوتاه‌تر است. به همین ترتیب در امواج صوتی، امواج کوتاه‌تر هنگام حرکت انرژی خود را سریعتر از دست می‌دهند و پهنای باند کمتری را پوشش می‌دهند. پهنای باند برای برج‌های مخابراتی می‌تواند بین 1 تا 20 کیلومتر با توجه به تعداد تلفن‌های تحت پوشش باشد. 

5G به طور بالقوه ارائه دهنده سرعت بالا اتصال به شبکه است که آن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

یکی از دلایل نگرانی‌های مردم این است که این شبکه می‌تواند فرکانسهایی تا 300 گیگاهرتز را پشتیبانی کند. این فرکانس‌های بالاتر طول موج میلیمتر نامیده می‌شوند. امواج کوتاه‌تر با انرژی بیشتر ممکن است خطرناک به نظر برسند اما هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. 
کد مطلب: 59408
برچسب ها: 5G فناوری اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام