کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وایفای6E تعریف شد: تا 6 گیگاهرتز برای تکمیل 5G

1 بهمن 1398 ساعت 11:37

ایتنا - برخی از دستگاه‌های جدید دارای قابلیت Wi-Fi 6 و فراتر از آن – تا 6Ghz - خواهند بود


اتحادیه وایفای رسما عبارت Wi-Fi 6E را به عنوان اصطلاحی متفاوت با Wi-Fi 6 معرفی کرد.
با Wi-Fi 6E، کاربران خواهند دانست که یک دستگاه به طیف وایفای 6Ghz  خواهد داشت. دستگاه‌هایی که در حال حاضر یا Wi-Fi 6  موجود هستند به عملیات 5Ghz دسترسی دارند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اسلش‌گیر، در آینده نزدیک، برخی از دستگاه‌های جدید دارای قابلیت Wi-Fi 6 و فراتر از آن – تا 6Ghz - خواهند بود، به همین خاطر اتحادیه وایفای یک اصطلاح اختصاصی‌تر را برای آن ایجاد کرد: Wi-Fi 6E.
 
چه تفاوتی بین وایفای 6E و 6 وجود دارد؟
وایفای 6E به تمام مزایای ارائه شده توسط دستگاه‌های دارای نشان وایفای 6 دسترسی دارد.
وایفای 6E همچنین به عملکرد 6Ghz  یا آنچه اتحادیه وایفای «نسبت مهمی از طیف بدون مجوزی که ممکن است به زوید توسط رگولاتورها در نقاط مختلف جهان قابل دسترسی شود» دسترسی دارد.

وایفای 5 یک نام دیگر پارامتر 802.11ac  بود، در حالی که وایفای 6 با عنوان 802.11ax شناخته می‌شود.
وایفای 5 به فرکانس 5Ghz  دسترسی داشت، در حالی که وایفای 6 به فرکانس 2.5 و 5Ghz  دسترسی دارد. نرخ ماکسیمم دیتای وایفای 5 برابر با 3.5 Gb/s است، و وایفای 6 تا 9.6Gb/s بالا می‌رود.
وایفای 6E همانند وایفای 6 است، به جز اینکه این هم دارای دسترسی به فرکانس طیفی 6Ghz  است.
 


این با 5G تفاوت دارد، ولی آینده نزدیک بازار داده‌های اینترنتی را تکمیل می‌کند. وقتی 5G  در نقاط مختلف جهان گسترش یابد، ما اپ‌ها و شبکه‌هایی را خواهیم دید که به داده‌های سرعت 5G  وابسته هستند.
به منظور کسب اطمینان از اینکه وایفای برای اجابت این تقاضا آمادگی دارد، طیف 6Ghz  و تمام مزایای وایفای 6 (و 6E) توسط اتحادیه وایفای تعریف شده‌اند.
 
وقتی طیف 6GHz  توسط رگولاتورها قابل دسترسی شود، احتمالا علامت Wi-Fi 6E را بر روی پروموشن‌ها برای روترها و اسمارتفون‌های جدید و به صورت آسان خواهید دید.
تفاوت بین وایفای 6 و وایفای 6E در ابتدا در حدی نخواهد بود که موجب سوق یافتن چشمگیر کاربران به آن شود، مگر آنکه آنها خواهان سرعت باز هم بالاتر و بدون تاخیر و مسائل اینچنینی باشند.
  


کد مطلب: 59407

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59407/وایفای6e-تعریف-6-گیگاهرتز-تکمیل-5g

ايتنا
  https://www.itna.ir