۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷

افزوده شدن قابلیت ساخت ویدئوهای جعل عمیق به برنامه تیک‌تاک

ایتنا - شرکت بایت دنس که مالک اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک است، قابلیتی را به طور آزمایشی به این برنامه افزوده که تولید ویدئوهای جعل عمیق را با دریافت یک عکس ممکن می‌کند.
افزوده شدن قابلیت ساخت ویدئوهای جعل عمیق به برنامه تیک‌تاک

شرکت بایت دنس که مالک اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک است، قابلیتی را به طور آزمایشی به این برنامه افزوده که تولید ویدئوهای جعل عمیق را با دریافت یک عکس ممکن می‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، قابلیت یادشده که Face Swap نام دارد در قالب کدهایی به برنامه تیک تاک و هم به اپلیکیشن چینی دوئین افزوده شده است. با فعال کردن قابلیت مذکور افراد تنها باید چهره خود را اسکن کنند و سپس منتظر تهیه ویدئویی جعلی و قلابی بر مبنای تصویر خود باشند.

محققان امنیتی در مورد اضافه شدن چنین قابلیتی به شبکه اجتماعی تیک تاک هشدار داده و می‌گویند ویدئوهای جعل عمیق برای کلاهبرداری و اقدامات فریبکارانه قابل استفاده هستند و تسهیل تولید ویدئوهای مذکور ایده بدی است. همچنین از طریق قابلیت یادشده می‌توان داده‌های حساس بیومتریک شخصی افراد را هم سرقت کرد و این مساله هم موجب نگرانی است.

هنوز مشخص نیست آیا قابلیت یادشده در نهایت به برنامه تیک تاک اضافه می‌شود یا خیر. مدیران بایت دنس و تیک تاک هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.
کد مطلب: 59400
برچسب ها: جعل عمیق تیک تاک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام