۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴

تغییر قوانین کپی‌رایت یوتیوب به نفع تهیه کننده‌ها

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که یوتیوب در به‌روزرسانی جدید خود پیروی از قوانین کپی‌رایت را برای سازندگان آسان‌تر کرده است.
تغییر قوانین کپی‌رایت یوتیوب به نفع تهیه کننده‌ها
گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن هستند که یوتیوب در به‌روزرسانی جدید خود پیروی از قوانین کپی‌رایت را برای سازندگان آسان‌تر کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی engadget، سیستم ادعای حق چاپ فیس بوک برای تولیدکنندگان محتوا به یکی از دردسرهای بزرگ تبدیل شده است.
سیستم خودکار بررسی محتوای یوتیوب که Content ID نام دارد، اغلب در پایین آوردن رتبه یا حذف ویدیوها بیش از حد سخت‌گیرانه است. علاوه بر این، روند طرح شکایات در رابطه با تشخیص‌های نادرست این سیستم فرایند واضحی ندارد و اغلب حق نهایی را به دارندگان حق چاپ داده است.
 
با این حال یوتیوب با به‌روزرسانی داشبورد استودیو خود این شرایط را تا حد زیادی تغییر داده است. کاربران در حال حاضر تصویر واضحی از ویدیوهای حاوی محتوای حق چاپی دارند و می‌توانند به سرعت این بخش‌ها را از ویدیوهای خود در یوتیوب پاک کنند.
 یوتیوب
 
اکنون در سربرگ ویدیوها ستون جدیدی به نام «محدودیت‌ها» ایجاد شده است که سازندگان از طریق آن می‌توانند محتوای متاثر خود را ببینند. با کلیک کردن روی این ویدیوها جزئیاتی در رابطه با بخش‌هایی از ویدیو که در رابطه با محتوای آن ادعای نقص قانون حق چاپ یا کپی‌رایت آورده شده است نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب، برای مثال اگر ادعا در رابطه با بخشی از موسیقی به کار رفته در ویدیو باشد، سازنده می‌تواند آن بخش را مسکوت کرده یا موسیقی دیگری را جایگزین کند.
 
سازندگان با استفاده از این به‌روزرسانی می‌توانند به کسب درآمد از ویدیوهای خود ادامه بدهند، اما مشکل اصلی آنها با دارندگان حق پخش هنوز باقی می‌ماند. هنوز هم در مورد اختلافات مربوط به حق نسخه‌برداری تقریباً تمام قدرت در اختیار شرکت‌ها است و یوتیوب میان سازندگان و دارندگان میانجیگری نخواهد کرد.
 
کد مطلب: 59376
برچسب ها: کپی رایت یوتیوب
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام