۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۳

روباتی که می ‌تواند خودروی برقی شما را در پارکینگ شارژ کند

ایتنا- کمپانی فولکس واگن نمونه اولیه روبات شارژ کننده ای را ساخته است که می تواند با اتصال به خودروی برقی کاربر آن را شارژ کند.
روباتی که می ‌تواند خودروی برقی شما را در پارکینگ شارژ کند
کمپانی فولکس واگن نمونه اولیه روبات شارژ کننده ای را ساخته است که می تواند با اتصال به خودروی برقی کاربر آن را شارژ کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، یکی از دردسرهای اصلی صاحبان خودروهای برقی یافتن محل شارژ برق اتوموبیل در پارکینگ های شلوغ است. به همین دلیل برخی خودروساز ها نظیر تسلا و فولکس واگن در پی یافتن راه حلی برای این مشکل هستند. کمپانی فولکس واگن در همین راستا روبات شارژ کننده ویژه‌ای را طراحی کرده است که می تواند خودروهای برقی را شارژ کند.
 
باتری در نظر گرفته شده برای این روبات 50 کیلوواتی است و اگرجه میزان شارژی که این باتری به خودروی کاربر انتقال می دهد زیاد نیست اما می‌تواند او را تا خانه یا نقطه امن دیگری برای شارژ مجدد و کامل باتری برساند. مسیر یابی در پارکینگ و یافتن درگاه شارژ اتوموبیل با استفاده از دوربین‌ها، اسکنرهای لیزر و سنسورهای اولتراسونیک موجود در این روبات انجام می شود. علاوه بر این چندین نمونه از این روبات می توانند در یک پارکینگ عمومی کار کنند.
 
 شارژ خودروی برقی
 
کمپانی فلکس واگن اعلام کرده است که در مورد تاریخ احتمالی عرضه این روبات شارژ کننده تصمیم نگرفته است. عرضه این محصول به فاکتورهای زیادی از قبلیل توانایی تظخیص و استفاده از درگاه های شارژ مختلف وابسته است. چرا که اگر اتوموبیل‌های ساخت فولکس واگن نتوانند از این خودرو استفاده کنند پس مفید بودن آنها زیر سوال خواهد رفت.
 
فناوری‌های از این دست می‌توانند برای بشر امروز بسیار مشکل گشا و کارامد باشند. اگر خودروهای برقی بازار را به دست بگیرند، نیاز به شارژهای متحرک بیش از پیش احساس می شود و تجهیز تمامی جاهای پارک به تجهیزات شارژ خودرو چندان واقع گرایانه نیست.
 
کد مطلب: 59374
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام