کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسلا به زودی از اولین خودروی ساخت چین خود رونمایی خواهد کرد

سايت خبری ايتنا , 20 دی 1398 ساعت 23:30

ایتنا- کمپانی تسلا بعد از ماه ها انتظار برای دریافت تاییدیه دولت چین سر انجام خودروی مدل 3 خود را که در کارخانه گیگافکتوری 3 در شانگهای ساخته شده است رونمایی می کند.


کمپانی تسلا بعد از ماه ها انتظار برای دریافت تاییدیه دولت چین سر انجام خودروی مدل 3 خود را که در کارخانه گیگافکتوری 3 در شانگهای ساخته شده است رونمایی می کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تسلا بالاخره موفق شد که اولین خودروی ساخت چین کمپانی خود را تکمیل کرده و قصد دارد آن را در تاریخ 30 دسامبر رونمایی کند. 15 نمونه اولیه خودروی مدل 3 به کارمندان این شرکت فروخته خواهد شد و پس از ان این خودرو در سال نو چین (25 ژانویه) به دست مشتریان آزاد خواهد رسید.
 
آغاز فرایند تولید محصولات تسلا در این کارخانه به اول ژانویه 2019 برمی گردد و این کمپانی از اکتبر گذشته خودروسازی را نیز در این بخش صنعتی شروع کرده است. تسلا در این رابطه به رویترز اعلام کرده است که قصد دارد تا شمار خودروهای تولید شده در این کارخانه را به 250 هزار دستگاه در سال برساند. علاوه بر این تسلا قصد دارد تا خودروی مدل Y خود را هم در این کارخانه تولید کند.
 

 
 
اگرچه عرضه خودروی مدل 3 روی منابع مالی و محاسبات اقتصادی تسلا در سه ماهه چهارم سال تاثیر نمی‌گذارد اما چین یکی از اصلی‌ترین بازارهای مدل 3 برای سه ماهه ملی بعدی خواهد بود. بازار خودروهای برقی در چین بر خلاف کاهش تقاضای اخیر بزرگ‌ترین بازار جهان محسوب می‌شود و موفقیت در این بازار برای تسلا دستاورد بزرگی خواهد بود.
 
گزارش‌های به دست آمده از رویترز نشان می‌دهد که خریداران 1.3 میلیون خودروهای برقی جدید در سال 2018 چینی‌ها بوده‌اند. تسلا با کمک سوبسیدهای دولت چین برای خریداران خودروهای برقی در موقعیت خوبی برای کسب موفقیت در این بازار قرار گرفته است. علاوه بر این موفقیت در چنین بازارهای بزرگی به تسلا کمک می کند که پروژه های عظیم خود از قبلی سایرتراک را با قدرت هر چه نمام‌تر پیش ببرد.
 


کد مطلب: 59371

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59371/تسلا-زودی-اولین-خودروی-ساخت-چین-خود-رونمایی-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir