کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه 5G در استرالیا با همکاری نوکیا و وودافون

9 دی 1398 ساعت 12:49

ایتنا - وودافون از سال 2016 سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده و قراردادی پنج ساله را با نوکیا به منظور توسعه این فناوری منعقد کرده است.




اپراتور تلفن همراه وودافون در استرالیا از همکاری با نوکیا برای ارائه خدمات نسل پنجم در این کشور خبر داد؛ امری که به معنای عدم حضور هواوی در بازار مخابراتی این کشور است.

به گزارش ایتنا از فارس، وودافون با صدور اطلاعیه‌ای از نصب اولین سایت‌های نسل پنجم طی ماه‌های آینده در استرالیا خبر داده است. این اپراتور در ماه‌های گذشته آزمایش‌هایی را نیز در همین راستا انجام داده بود.

وودافون از سال 2016 سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده و قراردادی پنج ساله را با نوکیا به منظور توسعه این فناوری منعقد کرده است.

وودافون برای توسعه شبکه نسل چهارم تلفن همراه خود از فناوری و تجهیزات هواوی استفاده کرده بود، اما با فشار آمریکا این بار به سراغ شریک چینی سابق خود نرفت و به نوکیا روی آورد.

هواوی در ماه آگوست از حذف صد فرصت شغلی خود در استرالیا به علت کاهش همکاری‌های دوجانبه با این کشور خبر داده بود. قرار است ظرف 5 سال آینده 400 کارمند دیگر هواوی در استرالیا هم شغل خود را از دست بدهند.


کد مطلب: 59355

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59355/توسعه-5g-استرالیا-همکاری-نوکیا-وودافون

ايتنا
  https://www.itna.ir