۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

اپل در مظان اتهام به جرم سرقت اختراع!

ایتنا - یک پزشک آمریکایی ادعا می‌کند اپل از اختراع او در فناوری رصد ضربان قلب در ساعت هوشمند نسل چهارم خود استفاده کرده است. در همین راستا او از اپل شکایت کرده است.
اپل در مظان اتهام به جرم سرقت اختراع!

یک پزشک آمریکایی ادعا می‌کند اپل از اختراع او در فناوری رصد ضربان قلب در ساعت هوشمند نسل چهارم خود استفاده کرده است. در همین راستا او از اپل شکایت کرده است.

«جوزف ویزل» یکی از کاردیولوژیست‌های دانشگاه نیویورک به دلیل فناوری رصد ضربان قلب ساعت هوشمند اپل از این شرکت شکایت کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق شکایت نامه موجود ویزل روش و دستگاهی برای ردیابی فیبریلاسیون دهلیزی  به وسیله بررسی منظم یا نامنظم بودن ضربان قلب را اختراع کرده است. او همچنین ۵ حق امتیاز اختراع مربوط به ردیابی این بیماری را ثبت کرده است.

پزشک مذکور اپل را متهم می کند که از اختراع او استفاده کرده است. این اختراع از سال ۱۹۹۹ میلادی مورد استفاده است و اپلیکیشن رصد قلب اپل نیز بدون توجه به حقوق او به عنوان صاحب حق امتیاز ساخته شده است. 

همچنین در شکایت ذکر شده در اوایل سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی و قبل از عرضه نسل چهار اپل واچ، این شرکت از حق امتیاز ثبت شده توسط ویزل آگاه بوده است. همچنین ویزل با ارسال چند نامه به اپل اطلاع داده حقوق مربوط به اختراع او را نقض کرده است.

طبق این شکایت نامه، اپل از حق امتیاز اختراع ویزل کامل مطلع و آگاه بوده و تصمیم گرفته به آن اهمیتی ندهد.  این حق امتیاز همچنین به مشابهت‌هایی میان حق امتیاز ویزل و فناوری رصد ضربان قلب اپل اشاره کرده است.

 این در حالی است که اپل تاکنون به سوال خبرنگاران در این باره پاسخی نداده است.
کد مطلب: 59349
برچسب ها: اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام