۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹

سونی نمی‌تواند به اندازه کافی سنسورهای دوربین بسازد

ایتنا - اگرچه فروش اسمارتفون در سال‌های اخیر تا حدود زیادی به ثبات رسیده است، ولی به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان مصممند تعداد مداما فزاینده‌ای از دوربین‌ها را در گوشی‌هایشان تعبیه کنند.
سونی نمی‌تواند به اندازه کافی سنسورهای دوربین بسازد
اگرچه فروش اسمارتفون در سال‌های اخیر تا حدود زیادی به ثبات رسیده است، ولی به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان مصممند تعداد مداما فزاینده‌ای از دوربین‌ها را در گوشی‌هایشان تعبیه کنند.
این با وجود فعالیت مداوم 24/7 آن حتی در تعطیلات است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، گزارشی از بلومبرگ گویای آن است که سونی در تامین تقاضا برای سنسور دوربین‌هایش به تقلا افتاده است. اگرچه فروش اسمارتفون در سال‌های اخیر تا حدود زیادی به ثبات رسیده است، ولی به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان مصممند تعداد مداما فزاینده‌ای از دوربین‌ها را در گوشی‌هایشان بچپانند.
این منتج به افزایش متعاقب سفارش برای سنسور شده است.
 
گفتنی است بزرگ‌ترین تولیدکننده این سنسورها سونی است، که بیش از 50 درصد از بازار بر حسب عایدی را در کنترل دارد و تمام سنسور دوربین‌ها در آیفون‌های مدرن را تامین می‌کند.
این، به عنوان مثال، بدین معناست که این شرکت چهار سنسور 12 مگاپیکسلی برای هر آیفون 11 پرویی که اپل تولید می‌کند می‌فروشد.
 


برای دومین سال پیاپی، سونی کارخانه‌های تولید تراشه‌هایش را به صورت 24/7 در تعطیلات مشغول به فعالیت نگه داشته است. با این وجود، این حجم از تولید جوابگوی نیاز بازار نبوده است.
سونی هزینه‌های هنگفتی صرف سرمایه‌گذاری بر افزایش ظرفیتش کرده است، و در حال ساخت کارخانه‌ای جدید است که طبق برنامه قرار است در سال 2021 گشایش یابد، ولی تروشی شیمیزو، رییس گروه راهکارهای نیمه‌هادی این کمپانی، هشدار داده است که بعید است این افزایش ظرفیت، تغییر چشمگیری در وضعیت جاری ایجاد کند.

شیمیزو به بلومبرگ گفت: «با نگاهی به روند جاری می‌توان گفت که، حتی با تمام سرمایه‌گذاری‌ها در بسط ظرفیت، هنوز ممکن است این کفایت نکند. ما ناچاریم از مشتریان عذرخواهی کنیم چرا که واقعا نمی‌توانیم به اندازه کافی تولید داشته باشیم».
 
کد مطلب: 59323
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام