کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنش بین بیت‌کوین و گوگل بالا می‌گیرد

6 دی 1398 ساعت 14:49

ایتنا - رابطه گوگل با بیت‌کوین و ارز مجازی مدت‌هاست پرتنش بوده ولی ظاهراً قرار است از این هم بدتر شود.



گوگل در جنگ با بیت کوین و ارز مجازی تصمیم گرفته صدها ویدئوی بیت‌کوین و ارز مجازی را از یوتیوب بردارد.

رابطه گوگل با بیت‌کوین و ارز مجازی مدت‌هاست پرتنش بوده ولی ظاهراً قرار است از این هم بدتر شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، موتور بزرگ جستجوی گوگل قبلاً تبلیغات بیت‌کوین و ارز مجازی را ممنوع کرده بود که به ارزش بیت‌کوین ضربه زد ولی در سپتامبر سال گذشته، پس از سه ماه ممنوعیت، دوباره اجازه تبلیغات را به آن داد.

 حالا گوگل تصمیم گرفته صدها ویدئوی بیت‌کوین و ارز مجازی را از یوتیوب بردارد و به این ترتیب به طرز ناعادلانه‌ای بسیاری از کسانی را که فیلم‌های مربوط به بیت‌کوین و ارز مجازی را می‌سازند مورد هدف قرار می‌دهد.

تعداد فیلم‌هایی که توسط یوتیوب گوگل برداشته می‌شوند به صدها فیلم می‌رسد و به سرعت رو به افزایش است. بسیاری از فعالان صنعت بیت‌کوین و ارز مجازی قصد دارند با این تصمیم مقابله کنند. به عقیده آنها، حذف محتوای ارز مجازی توسط یوتیوب ضربه بزرگی به این صنعت است.

 بسیاری به دنبال دلیل این اقدام هستند و ادعای یوتیوب مبنی بر خطرناک بودن محتوای این فیلم‌ها را قانع کننده نمی‌دانند.

متی گرینسپم، موسس گروه تحقیقاتی کوانتوم ایکامیکس طی یادداشتی نوشت:« انگیزه اصلی از این کار شاید حفاظت از مصرف کنندگان در برابر کلاهبرداری باشد ولی این ادعا کاملا بی‌معنی است چون گوگل و فیس‌بوک سال گذشته ممنوعیت تبلیغات ارز مجازی را  پس از شفاف سازی قوانین آمریکا برداشتند. طبق این قوانین بیت‌کوین و اتریوم نه اوراق بهادار هستند و نه کلاهبرداری».

 گوگل و فیس‌بوک در سال‌های اخیر به طور روز افزونی به سرویس‌های مالی برای تقویت درآمد تبلیغات روی آورده‌اند در حالیکه افکار عمومی مخالف مدل‌های تجاری است که از تبلیغات درآمدزایی می‌کنند.

 ماه گذشته گوگل به همراه شرکت خدمات مالی و بانکداری  سیتی گروپ اعلام کرد قصد دارد حساب‌های بانکی هوشمند خود را از طریق گوگل پلی بسازد. در این بین، ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی به خاطر تمایل شرکت‌های بزرگ فناوری به ارزهای مجازی افزایش یافت.

 تصمیم گوگل برای حذف محتواهای مربوط به بیت کوین و ارز مجازی باعث شد نیاز به یک جایگزین احساس شود. موسس و مدیر عامل صرافی بایننس، بزرگترین صرافی رمز ارز جهان، گفت:« شاید زمان آن رسیده که جامعه ارز مجازی رسانه اجتماعی خود را داشته باشد».


کد مطلب: 59321

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59321/تنش-بین-بیت-کوین-گوگل-بالا-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir