۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

چند پیش‌بینی جسورانه در حوزه تکنولوژی برای سال 2020

ایتنا - با توجه به عرضه فزاینده مدل‌های تمام برقی (EV) و هیبریدی از سوی خودروسازان مختلف، می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودروها به سمت مقرون به صرفه شدن حرکت کند.
چند پیش‌بینی جسورانه در حوزه تکنولوژی برای سال 2020

در سال 2019 اتفاق‌های غیرمنتظره عجیبی را شاهد بودیم، از فروپاشی شرکت WeWork تا نگرانی از قابل هک بودن دوربین‌های امنیتی Ring.
 
در این گزارش ایتنا نگاهی گذرا خواهیم انداخت به پیشبینی کارشناسان وبسایت مشبل درباره آنچه در سال 2020 در دنیای تکنولوژی محتمل است.

 

اینستاگرام به QVC جدید تبدیل می‌شود
تغییرات بزرگی در اینستاگرام در شرف وقوع است. اینستاگرام بی‌سر و صدا در حال زمینه‌سازی برای تبدیل شدن به یک بهشت خرید آنلاین بوده است.
 
یک سال پس از معرفی Instagram Shopping، که برای کسب و کارها امکان لینک دادن به محصولات مشخصی را فراهم می‌آورد، این کمپانی قابلیت  Checkout را افزوده که برای شما امکان خرید آن محصولات بدون خروج از این اپ را فراهم آورده است.
اینستاگرام هنوز به تعداد اندکی از برندها امکان مشارکت در  Checkout را داده است (چرا که تاکید دارد هنوز در ابتدای این راه است)، ولی این شرکت آشکارا اعلام کرده که خرید را به عنوان یکی از فرصت‌های بالقوه بزرگ برای آینده می‌بیند.
 
 

عکاسی در شب راحت و رایج خواهد شد
در اواخر سال 2018، گوگل حوزه عکاسی با اسمارتفون را با عکاسی شبانه مبتنی بر نرم‌افزار بر روی گوشی‌های پیکسل خود تغییر داد. تنها کاری که لازم بود انجام دهیم این بود که آپدیتی را دانلود کنید تا ناگهان شاهد این باشید که عکس‌هایی که در شب می‌گرفتید به مراتب بهتر از گذشته شده است. انگار شعبده‌بازی رخ داده باشد.
 
اپل، طبق معمول، این ایده را کش رفت و آن را بر روی آیفون 11 حتی بهتر هم کرد.
وان‌پلاس و هواوی هم ایده‌های مشابهی را در گوشی‌هایشان در سال 2019 پیاده‌سازی کرده‌اند.

در سال 2020، هر گوشی جدید با این قابلیت عرضه خواهد شد(یا حداقل قاعدتا باید اینچنین باشد).
 

قیمت خودروهای برقی به تدریج کاهش خواهد یافت
با توجه به عرضه فزاینده مدل‌های تمام برقی (EV) و هیبریدی از سوی خودروسازان مختلف، می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودروها به سمت مقرون به صرفه شدن حرکت کند.
 
دلیل این تحول عمدتا به کاهش قیمت باتری‌ها برمی‌گردد.
با توجه به ارزان‌تر شدن تولید باتری و در عین حال افزایش تراکم انرژی، کاهش قیمت باتری قابل پیش‌بینی است.
 
البته شاید برای جشن گرفتن از این بابت هنوز زود باشد: خودروسازان به جای اینکه EVهای ارزان‌تری را با باتری‌های کوچک‌تر (ارزانتر) با برد متوسط (حدود 200 کیلومتر) بسازند، احتمالا به ساخت خودروهایی با برد بیشتر تمایل خواهند داشت، یعنی خودروهایی با باتری‌های بزرگ‌تر ولی بدون افزایش قیمت.
 

دور ماندن از اتلاف وقت در فضای آنلاین و تمرکز بر حفظ حریم خصوصی به یک نماد اعتبار تبدیل خواهد شد
لایک‌ها، تعداد فالوئرها و امثالهم را فراموش کنید. در سال 2020، توانایی نادیده گرفتن الزامات عصر همیشه آنلاین بودن به عنوان نشانه‌ای از موفقیت و پرستیژ فرهنگی لحاظ خواهد شد.
 
یک دورهمی را تصور کنید که در آن افراد به جای اینکه مدام در پی اطلاع دادن به دیگران درباره آدرسشان در شبکه‌های اجتماعی برای در تماس ماندن باشند، به بحث درباره جدیدترین تکنولوژی‌های رمزنگاری و تلاش‌ها برای خارج کردن اطلاعات شخصیشان از اینترنت بپردازند.
 
کد مطلب: 59317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام