کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهمترین نکات برای حفاظت از خود در سفرهای خارجی

6 دی 1398 ساعت 16:22

برای برخی از مسافران قرار گرفتن در یک محیط بیگانه حتی در قالب مسافرتی چند روزه هم ترسناک و استرس زا است. این افراد اگر از محیط امن زندگی خود دور شوند و در شرایطی تازه قرار بگیرند، قادر نخواهند بود تا بحران های احتمالی را مدیریت نموده و آنها را حل و فصل کنند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



 
برای برخی از مسافران قرار گرفتن در یک محیط بیگانه حتی در قالب مسافرتی چند روزه هم ترسناک و استرس زا است. این افراد اگر از محیط امن زندگی خود دور شوند و در شرایطی تازه قرار بگیرند، قادر نخواهند بود تا بحران های احتمالی را مدیریت نموده و آنها را حل و فصل کنند. به همین جهت اغلب یا از سفرهای خارجی خودداری می‌کنند یا مسئولیت سفر خود را بر عهده شخص دیگری می‌اندازند و با تورهای مسافرتی به سفر می‌روند. البته این استرس به نوعی در وجود تمامی مسافران قرار دارد و شاید تنها چیزی که آن را متفاوت می‌کند، شدت آن است. با این حال بد نیست بدانید که در این میان نکات حفاظتی ای وجود دارند که با عمل به آنها می‌توانید بیشتر از خود مراقبت کنید و استرس خود را به حداقل برسانید. برای بررسی بهتر این نکات با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” با این نکات در سفرهای خارجی از خود محافظت کنید ” همراه باشید.

 

دور چمدان های فانتزی را خط بکشید



اگر نمی‌خواهید تا به محض ورود به فرودگاه چمدان خود را طعمه سارقان کنید، دور چمدان های فانتزی را خط بکشید. این مدل چمدان ها اغلب از چمدان های دیگر گران تر هستند و به دلیل رنگ آمیزی یا ظاهر متفاوتی که دارند، بیشتر به چشم می‌آیند. بنابراین به راحتی توجه سارقان را به خود جلب کرده و به آنها این پیام را می‌دهند که اگر شما هزینه بسیار بالایی را برای خرید چمدان خود پرداخته اید حتماً اشیای گرانبهایی را نیز با آن حمل می‌کنید. پس اگر نمی‌خواهید در همین ابتدای کار چمدان خود را گم کرده و دست خالی به منزل بازگردید از چمدان های ساده استفاده کنید.
 
 

از مدارک سفر خود محافظت کنید



مدارک سفرتان را در محل مناسبی قرار دهید و حدالامکان آنها را از دسترس دور کنید. فراموش نکنید که جیب کنار کیف دستی تان ابداً جای مناسبی برای پنهان کردن پاسپورت و دیگر مدارک سفرتان نیست. چرا که با این کار شما مدارکتان را در راحت ترین جا برای دسترسی و سو استفاده سارقان قرار داده اید. سعی کنید پس از نشان دادن بلیط پرواز هواپیما و مدارک سفرتان در گیت های امنیتی، آنها را در جایی مناسب از ساک دستی خود پنهان کنید تا هم در مواقع لزوم به آنها دسترسی داشته باشید و هم از امنیت آنها خاطر جمع باشید.
 
 

پول نقد به همراه نبرید



فرقی ندارد که با خرید یک بلیط قطار به سفر خارجی می‌روید یا قرار است با هواپیما یا اتوبوس به مقصد برسید. در هر صورت برای حفظ امنیت پولی که به همراه دارید باید برخی کارها را انجام دهید. به طور مثال سعی کنید تا جای ممکن از کارت های اعتباری استفاده کنید و به مقدار کمتری پول نقد با خود حمل کنید. با این کار اگر به ناگاه نیز طعمه سارقان شوید چیز زیادی را از دست نداده اید و راحت تر قادر به جبران مبلغ گمشده خواهید بود.
 

از کیف پول دوم استفاده نمایید



سعی کنید کیف پول اصلی خود را در همه جا به همراه خود نبرید و آن را در جایی مناسب از بار خود جاسازی کنید. در عوض می‌توانید یک کیف پول دوم برای خود دست و پا کنید و پول کمی در آن قرار دهید. با این کار حتی اگر کیف پول دوم خود را نیز گم کنید، چیز زیادی را از دست نداده اید چرا که هنوز به کیف اصلی خود دسترسی دارید.
 
 

از به نمایش گذاشتن پول خود در اماکن عمومی بپرهیزید



سعی کنید در اماکن عمومی و شلوغ کیف پول خود را از کیف دستی تان خارج نکرده و مبالغ آن را به نمایش نگذارید. برای پرداخت هزینه ها می‌توانید همان مقدار مبلغ درخواستی را در داخل کیف دستی خود جدا کرده و به فروشنده تحویل دهید. فراموش کنید که به جای مراجعه حضوری به پایانه ها و ترمینال های مسافری می‌توانید بلیط اتوبوس یا قطار خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. در این صورت نیازی هم به درآوردن کیف پول خود و پرداخت هزینه نقدی بلیط در پایانه ها ندارید.

 

برگه ای حاوی مشخصات خود را را در بار قرار دهید



نام و نام خانوادگی خود و مشخصات تماستان را در برگه ای بنویسید و آن را در چمدان و کیف دستی خود قرار دهید. با این کار اگر به طور اتفاقی بار خود را گم کرده باشید به یابنده این امکان را می‌دهید تا راحت تر شما را پیدا کرده و چمدان را به شما تحویل دهد.

 

ته برگ بلیط خود را کنترل کنید



پس از تحویل دادن بار چک کنید که ته برگ بلیطتان با برچسب الصاق شده بر روی چمدان همخوانی داشته باشد. اگر به طور اتفاقی متوجه شدید که برچسبی به چمدان شما چسبانده نشده یا شماره برگه ای که در دست شما وجوود دارد با شماره بارتان یکی نیست، مراتب را به اطلاع متصدی مربوطه برسانید.

 

از خرید بیمه مسافرتی غافل نشوید



یکی از اصلی ترین نکات حفاظتی در سفرهای خارجی خرید بیمه نامه مسافرتی معتبر است. داشتن بیمه به معنای داشتن یک پشتوانه قوی در سفر است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی هزینه های پیش بینی نشده مسافرت را جبران کنید. جالب است بدانید بیمه های مسافرتی با توجه به سقف پوشش خود، حتی هزینه های مربوطه به گم شدن بار و بنه سفر و چمدانتان را نیز جبران می‌کنند. علاوه بر این با این بیمه ها حتی اگر مجبور به لغو سفر خود و کنسل کردن بلیط های خریداری شده هم شوید، پول زیادی را از دست نمی‌دهید. پس حتماً پس از خرید انواع بلیط در اسرع وقت برای تمامی سفرهای خارجی خود بیمه نامه مسافرتی تهیه کنید.

 


در نهایت می‌توانید با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 تمامی خدمات مسافرتی مورد نیاز خود را در یک سامانه دریافت نمایید. شما در قاصدک 24 به آدرس https://ghasedak24.com/چارتر قادر هستید در کوتاهترین زمان ممکن بلیط چارتر هواپیما، بلیط پرواز خارجی و بلیط هواپیما ارزان خود را برای مسافرت های هوایی و زمینی رزرو نمایید، بیمه مسافرتی دلخواه خود را خریداری کنید و در هر کجای ایران که می‌خواهید هتلی ارزان و با کیفیت را رزرو کنید. جالب است بدانید با استفاده از نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 به تمامی این امکانات در تلفن همراهتان دسترسی خواهید داشت پس فرصت را از دست ندهید و هر چه زودتر این نرم افزار را از کافه بازار دانلود کنید.

برگرفته شده از:
بلیط هواپیما ارزان
بلیط پرواز خارجی
 
 
 


کد مطلب: 59316

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59316/مهمترین-نکات-حفاظت-خود-سفرهای-خارجی

ايتنا
  https://www.itna.ir