کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توییتر به پشتیبانی از PNGهای متحرک پایان می‌دهد

اما چرا؟

17 دی 1398 ساعت 16:57

ایتنا - برخی از کاربران به این تغییر اعتراض داشته‌اند که باعث شده حساب مهندسی توییتر توضیحاتی ارائه کند.


توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرده که پشتیبانی از PNGهای متحرک را از خدماتش حذف کرده است، البته این تصمیم تاثیری بر توانایی برای اشتراک‌گذاری GIFهای متحرک ندارد.
 
به گزارش رایورز به نقل از اسلش‌گیر، این قابلیت، که اکنون پشتیبانی از آن حذف شده، به شکل مورد نظر این شرکت مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.
توییتر می‌گوید که یک باگ این امکان را برای کاربران فراهم آورده بود که تصاویر PNG متحرک متعددی را به یک توییت بیفزایند. این امکان به نوبه خود، باعث بروز مسائل متعددی بر روی این پلتفرم شده بود.
 
بنا بر اعلام بخش پشتیبانی توییتر، تصاویر PNG متحرک متعددی آپلود شده در یک توییت می‌توانند موجب بروز مشکلات عملکردی برای این اپلیکیشن و، به طور بالقوه، بر روی اسمارتفون یا تبلت کاربر شوند.
این شرکت هیچ PNG متحرک فعلی را از سرویسش حذف نمی‌کند؛ کاربران از این به بعد هم می‌توانند آنها را آپلود کنند.
 
با این حال، این پلتفرم دیگر اجازه نمی‌دهد که این فایل‌های تصاویر PNG وقتی توییت شوند به صورت متحرک باشند، بدین معنا که کاربران فقط یک تصویر ثابت را خواهند دید.
در آپدیتی درباره این موضوع، پشتیبانی توییتر در توئیتی گفت: «... تیم‌های ما به دنبال ارائه یک قابلیت مشابه خواهند بود که برای شما و تجربه توییتریتان بهتر باشد.»
 


برخی از کاربران، به این تغییر اعتراض داشته‌اند که باعث شده حساب «مهندسی (Engineering)» توییتر توضیحاتی ارائه کند.
در این توضیحات این شرکت توضیح داده که چرا PNGهای متحرک مشکلی برای این پلتفرم هستند، و به کند شدن عملکرد اپ، افزایش استفاده از حافظه دستگاه کاربر، و به طور بالقوه حتی مسائلی ناشی از کرش شدن اپ اشاره کرده است.
نهایتا، اکانت «دسترسی‌پذیری (Accessibility)» توییتر هم یک مسئله دیگر PNGهای متحرک را مورد اشاره قرار داده است: «این تصاویر می‌توانند موجب تشنج در افراد مبتلا به صرع شوند.»

PNGهای متحرک از تنظیمات اجرای خودکار (autoplay) یک اکانت پیروی نمی‌کنند که این باعث می‌شود کاربران، چه بخواهند و چه نخواهند، در معرض تماشای این تصاویر متحرک قرار بگیرند.

این شرکت اعلام کرده است که نهایتا یک گزینه متن جایگزین تصویر (ALT text) را برای GIFها اضافه خواهد کرد، قابلیتی که در مورد APNGها قابل دسترسی بوده است.
 


کد مطلب: 59312

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59312/توییتر-پشتیبانی-pngهای-متحرک-پایان-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir