۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

امضای قانون ضد روبوکال توسط ترامپ برای کاهش تماس‌های اسپم

ایتنا-دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا با امضای قانون جدیدی شرایط را برای ارسال‌کنندگان تماس‌های اسپم و روباتی سخت‌تر کرد.
امضای قانون ضد روبوکال توسط ترامپ برای کاهش تماس‌های اسپم
دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا با امضای قانون جدیدی شرایط را برای ارسال‌کنندگان تماس‌های اسپم و روباتی سخت‌تر کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، دونالد ترامپ به‌تازگی قانون جدیدی را امضا کرده است که به‌موجب آن تماس‌های انجام‌شده از سوی روبات‌ها غیرقانونی خوانده می‌شوند و تلاش کمپانی‌های تلکام برای بلاک کردن این تماس‌ها تسریع خواهد شد.
 
مجازات تماس‌های روباتیک غیرقانونی هم‌اکنون به 10 هزار دلار رسیده است و اپراتورها موظف‌اند برای جلوگیری از انجام این تماس‌ها هویت تماس‌گیرنده را افشا کنند. کمیسیون ارتباطات فدرال نیز باید با استفاده از اعمال قانون مشخص کنند که شبکه‌ها چه زمانی می‌توانند تماس‌ها را مسدود کرده و به‌این‌ترتیب از رسیدن تماس‌ها و پیام‌های متنی ناشناس به افراد جلوگیری کنند.



 
همچنین این کمیسیون در همکاری با دپارتمان دادگستری باید کارگروهی ایجاد کند که وظیفه آن مطالعه اجرای برخی از ممنوعیت‌های تماس‌های روباتی و گزارش آنها به کنگره است. به همین ترتیب، کمیسیون ارتباطات فدرال نیز باید سیاست‌های خود در رابطه با منابع شماره را بررسی کند تا ببیند آیا می‌تواند دسترسی به اسپم‌ها را کاهش دهد یا خیر.
 
البته امضای این قانون و فشارهای حداکثر این‌چنینی موجب به صفر رسیدن تماس‌های روباتی نخواهد شد. عاملان این تماس‌ها هنوز هم با استفاده از شماره‌های حقیقی و انجام ترفندهای نرم‌افزاری هوشمندانه می‌توانند تماس‌های روباتی برقرار کنند. برخی از آن‌ها نیز حاضرند ریسک بالای به دام افتادن را بپذیرند.
 
البته باید به یاد داشت که این قانون تنها به تماس‌های غیرقانونی محدود می‌شود و اپراتورها هنوز هم می‌توانند با اجازه شما این تماس‌ها را انجام بدهند. این قانون بیشتر به‌عنوان سدی برای بازداشتن تماس‌های اسپم عادی به کار خواهد رفت و شامل تمامی تماس‌های تبلیغاتی و اسپم نخواهد شد.

 
کد مطلب: 59311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام