کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی کنگره آمریکا از فروش دامنه .org

سايت خبری ايتنا , 16 دی 1398 ساعت 10:46

ایتنا- اعضای کنگره آمریکا از به خطر افتادن دامنه .org در پی فروش آن به نهادی خصوصی ابزار نگرانی کرده و خواهان پاسخ سریع مدیریت این دامنه شدند.


اعضای کنگره آمریکا از به خطر افتادن دامنه .org در پی فروش آن به نهادی خصوصی ابزار نگرانی کرده و خواهان پاسخ سریع مدیریت این دامنه شدند.


به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، سناتور ریچارد بلومنتال، الیزابت وارن، رون وایدن و آنا ایشو در نامه‌ای به سازمان ثبت منافع عمومی به‌عنوان مدیر دامنه .org از فروش آن به کمپانی خصوصی Ethos Capital ابزار نگرانی کرده و خواهان توضیحات لازمه در این رابطه شدند.
 
لازم به ذکر است که این اعضای کنگره در رابطه با میزان شفافیت هرکدام از طرفین سوال پرسیدند و خواهان کسب اطمینان از ادامه کار این دامنه به‌عنوان محیطی در دسترس، خنثی از جهت‌گیری و ایمن برای سازمان‌های عام‌المنفعه شدند.
 


این گروه از سناتورها نگران هستند که هرگونه افزایش قیمت در دامنه .org باید منطقی باشد و سیاست‌گذاری‌های جدید نه‌تنها به جامعه عام‌المنفعه احترام بگذارد بلکه در رابطه با مشکلاتی نظیر قیمت هم از آن‌ها بازخورد دریافت کند. این سیاست‌مداران همچنین در رابطه با چگونگی حفظ «بی‌طرفی محتوا» و مقاومت در برابر فشار سانسور محتوا نیز سوال هایی پرسیدند.
 
سازمان ثبت منافع عمومی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که برای حمایت از ارزش‌های بنیانی اصلی این خود شورایی تشکیل خواهد داد اما اعضای کنگره اعلام کردند که گفته‌های این سازمان و توضیحاتش در این رابطه کافی نیست.

بااین‌حال دریافت‌کنندگان این نامه تا 6 ژانویه 2020 فرصت دارند تا پاسخ مناسبی به آن بدهند. البته هنوز مشخص نیست که پاسخ‌های احتمالی ارائه‌شده به حد کافی قانع‌کننده باشد یا البته عواقب توضیحات ناکافی این سازمان‌ها نیز معلوم نیست. بااین‌حال واضح است که اعضای کنگره به دنبال آن هستند که این دامنه را به خانه‌ای امن برای کسانی تبدیل کنند که قیمت یا محدودیت‌های دامنه .com برایشان توجیهی ندارد.

 


کد مطلب: 59304

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59304/نگرانی-کنگره-آمریکا-فروش-دامنه-org

ايتنا
  https://www.itna.ir