۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰

سال سرنوشت ساز ۲۰۲۰ پیش روی فناوری واقعیت مجازی

ایتنا- نوید فروش دستگاه‌های جدید واقعیت مجازی ازیک‌طرف و پایان صبر و تحمل کاربران برای تکمیل این فناوری از طرف دیگر موجب شده است که سال 2020 را بتوان سالی سرنوشت‌ساز برای واقعیت مجازی دانست.
سال سرنوشت ساز ۲۰۲۰ پیش روی فناوری واقعیت مجازی
نوید فروش دستگاه‌های جدید واقعیت مجازی از یک‌ طرف، و پایان صبر و تحمل کاربران برای تکمیل این فناوری از طرف دیگر موجب شده است که سال 2020 را بتوان سالی سرنوشت‌ساز برای واقعیت مجازی دانست.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی Engadget، چهار سال از تاریخ عرضه دستگاه‌های واقعیت مجازی نظیر اوکولوس ریفت و اچ تی سی وایو می‌گذرد و این فناوری از آن زمان تاکنون امیدهای بسیاری از کاربران و عاشقان فناوری را در هاله‌ای از ابهام گذاشته است.
هدست‌های زیادی در این بازه زمانی عرضه شدند و این فناوری شاهد تحولاتی بوده است که البته هیچ‌کدام از این تحولات نتوانسته‌اند اهدافی که برای واقعیت مجازی تعریف شده بود را عملی کنند.
 
با این‌ حال با نگاهی به سال 2020 می‌توانیم نشانه‌هایی از پیشرفت این فناوری را شاهد باشید.
برای مثال بازی Half-Life: Alyx دقیقا یکی از نشانه‌های وسوسه کننده گیمرها برای خرید هدست واقعیت مجازی جدید است. کمپانی والو این بازی را به‌صورت اختصاصی تنها برای دستگاه‌های واقعیت مجازی عرضه کرده است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان با یک مانیتور خانگی به انجام آن پرداخت.
این ریسک بزرگ در صورت موفقیت به دیگر توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری نشان می‌دهد که می‌توانند با خیال راحت روی بازی‌های مختص واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کنند.
 
هدست واقعیت مجازی

علاوه بر این، عرضه دستگاه واقعیت مجازی مستقل اوکولوس کوئست نیاز به سخت‌افزار قوی و گران‌قیمت برای در اختیار داشتن این فناوری را از بین خواهد برد و از آنجا که تمام سنسورهای  موردنیاز برای واقعیت مجازی در این دستگاه گنجانده شده‌اند، نیاز به تخصیص اتاقی ویژه برای فناوری واقعیت افزوده از بین خواهد رفت.
 
علاوه بر این، سال آینده میلادی شاهد ظهور نسل جدید کنسول‌های بازی یعنی پلی‌استیشن 5 و اکس باکس سری اکس هستیم و همین موقعیت، شانس فوق‌العاده‌ای برای درخشش واقعیت افزوده ایجاد کرده است.
هردوی این کنسول‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی خود سخت‌افزار بسیار قوی‌تری دارند و می‌توانند به‌راحتی با قوی‌ترین کامپیوترهای گیمینگ موجود در بازار رقابت کنند.
 
با تمام اینها هنوز ممکن است که کاربران بالاخره از انتظار برای برآورده شدن خواسته‌هایشان از واقعیت مجازی خسته شده و به‌صورت کلی این فناوری را به دست فراموشی بسپارند.
فراموش نکنیم که مفهوم واقعیت مجازی از دهه 1970 میلادی ظهور کرده است و انتظارها برای به ثمر نشستن این فناوری بسیار طولانی شده است.

به‌ این‌ ترتیب باید منتظر بود و دید که در سال آینده میلادی چه بر سر این فناوری خواهد آمد.
 
کد مطلب: 59301
برچسب ها: واقعیت مجازی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام