۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵

تغییر الگوریتم محتوای اینترنت بر اساس قوانین جدید چین

ایتنا- دولت چین با تصویب قانون جدیدی از کمپانی دهندگان ارائه‌دهنده اینترنت خواست تا الگوریتم‌های خود را برای ترویج «محتوای مثبت» تغییر بدهند.
تغییر الگوریتم محتوای اینترنت بر اساس قوانین جدید چین
دولت چین با تصویب قانون جدیدی از کمپانی دهندگان ارائه‌دهنده اینترنت خواست تا الگوریتم‌های خود را برای ترویج «محتوای مثبت» تغییر بدهند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، چین بار دیگر قوانین مرتبط با اینترنت کشور خود را سخت‌تر می‌کند و این بار الگوریتم‌های شبکه وب را هدف قرارداده است.
سازمان مدیریت فضای مجازی چین قوانین جدیدی را تنظیم کرده است که به‌موجب آن، کمپانی‌های ارائه دهنده اینترنت موظفند الگوریتم‌های خود را به نحوی تغییر بدهند که محتوای مثبت را تبلیغ کرده و مفاد «بد» را تا حد ممکن نمایش ندهند.
 
این قوانین جدید به‌خصوص محتوایی را ممنوع کرده‌اند که «امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، رازهای دولت را فاش می‌کند، قدرت دولت را برهم می‌زند [و] وحدت ملی را تضعیف می‌کند.»
به‌ بیان‌ دیگر، کمپانی‌های ارائه دهنده اینترنت نمی‌توانند وضع سیاسی موجود را به چالش بکشند.
 
 
این قوانین جدید از اول ماه مارس سال 2020 میلادی به اجرا درخواهند آمد و علاوه بر موارد ذکر شده، مدیریت حساب‌های کاربری، ورود به آنها، شایعه‌پراکنی و... را سنگین‌تر می‌کند.
کشورهای دیگر هم این روزها در تلاش هستند تا الگوریتم‌های محتوای شبکه وب را به نفع خود مدیریت کنند، اما رویکرد چین در این زمینه نسبت به سایرین شدیدتر است.
 
در همین راستا لایحه جدیدی که اخیراً در مجلس سنا مطرح شد سعی در آن داشت که اعمال تعصب در الگوریتم‌های وب را از بین ببرد، اما دولت چین دقیقا برخلاف این ایده عمل کرده و در تلاش است تا شبکه مجازی را در کنترل ایده‌های خود دربیاورد.
این کشور نگران است که موتورهای توصیه کننده محتوای خطرناکی را پیشنهاد بدهند که امنیت این کشور را به خطر بیندازند.
 
کد مطلب: 59292
برچسب ها: چین
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام