۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹

تغییر سیاست ‌های فیس ‌بوک در رابطه با ارسال پیشنهادهای دوستی

ایتنا - فیس‌بوک ازاین‌پس عمل استفاده از شماره تلفن‌های استفاده‌شده در تشخیص هویت دوعاملی برای به‌روزرسانی قابلیت «دوستانی که می‌شناسید» را متوقف می‌کند.
تغییر سیاست ‌های فیس ‌بوک در رابطه با ارسال پیشنهادهای دوستی
شرکت فیس‌بوک از این‌ پس، عمل استفاده از شماره تلفن‌های استفاده شده در تشخیص هویت دوعاملی برای به‌روزرسانی قابلیت  «دوستانی که می‌شناسید» را متوقف می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی فیس‌بوک استفاده از شماره تلفن‌های همراه به‌منظور تبلیغات را در ماه ژوئن متوقف کرد و هم‌اکنون تصمیم دارد که استفاده از این اطلاعات به‌منظور پیشنهاد دوستانی که می‌شناسید را نیز متوقف کند.

گزارش‌های به‌دست آمده از رویترز نشان می‌دهد که این اقدام، بخشی از حل و فصل مسائل مرتبط با حریم خصوصی فیس‌بوک با کمیسیون تجارت فدرال است که پیش‌ از این موجب جریمه 5 میلیارد دلاری این غول فناوری شده بود.
 
یکی از سخنگوهای فیس‌بوک در این رابطه اعلام کرده است که: «بر اساس بازخوردهای کمیته امنیت و حریم خصوصی، قابلیت تشخیص هویت دوعاملی خود را به نحوی به‌روز کرده‌ایم که شماره تلفن‌هایی که مردم در اینجا اضافه می‌کنند برای پیشنهاد دوستان مورد استفاده قرار نگیرد.»
 
 
گفتنی است این اقدام در پی تغییرات اساسی مرتبط با قوانین حریم خصوصی این شبکه اجتماعی پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2018 میلادی است.

فیس‌بوک علاوه بر حل‌ و فصل مشکلات این رسوایی با کمیسیون تجارت فدرال مجبور بود با قوانین حریم خصوصی جدید در سراسر جهان مطابقت پیدا کند.
این قوانین شامل تنظیم مقررات عمومی حمایت از داده‌ها در اتحادیه اروپا، قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان در کالیفرنیا و قانون جامع حفظ حریم خصوصی در کالیفرنیا است که از اول ژانویه سال 2020 به اجرا درمی‌آید.
 
گزارش‌های ارائه شده توسط رویترز حاکی از آن است که تغییرات اساسی در رابطه با استفاده از داده‌های تائید هویت دوعاملی از این هفته در پاکستان، اکوادور، لیبی، اتیوپی و کامبوج آغاز می‌شود و با شروع سال 2020 میلادی به‌صورت جهانی گسترش پیدا می‌کند.
 
علاوه بر این، به‌تازگی مشخص شده است که شناسه کاربری، شماره تلفن و نام‌های بیش از 267 میلیون کاربر فیس‌بوک به‌صورت آنلاین افشا شده است.
باب دیاچنکو به‌عنوان یک محقق امنیتی در این رابطه کشف کرد که اطلاعات شخصی این کاربران در پایگاه داده‌هایی که دسترسی آن برای عموم آزاد بود، نگه‌داری شده‌اند.
 
کد مطلب: 59269
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام