۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲

ولادیمیر پوتین هنوز از ویندوز XP استفاده می‌‌کند

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده از منابع معتبر حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین هنوز از سیستم‌عامل منسوخ شده و پر نقص ویندوز XP استفاده می‌کند.
ولادیمیر پوتین هنوز از ویندوز XP استفاده می‌‌کند
گزارش‌های به‌دست‌آمده از منابع معتبر حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین هنوز از سیستم‌عامل منسوخ شده و پر نقص ویندوز XP استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از theinquirer، تصاویر رسمی منتشر شده از تیم خبری ولادیمیر پوتین به‌عنوان رییس‌جمهور روسیه تائید کرده‌اند که سیستم‌عامل کامپیوتر خانگی و کاری او هنوز ویندوز XP است که پشتیبانی از آن 5 سال قبل متوقف شده است. 
 
دانستن این حقیقت برای بسیاری از کاربران عادی و متخصصان فناوری شگفت‌آور بود چرا که ازیک‌طرف دولت روسیه به‌شدت سعی دارد که با پافشاری روی سرورهای داخلی جریان اطلاعات درون این کشور را کنترل کند. روسیه خود را از تمام دنیا جدا کرده است و به‌این‌ترتیب می‌تواند در صورت وقوع فاجعه امنیتی تمام اینترنت کشور را قطع کند. البته از طرف دیگر دولت روسیه هیچ‌گاه سیستم‌عامل مدرن‌تری را برای استفاده در امکانات و دستگاه‌های دولتی خود به رسمیت نشناخته است.
 
 پوتین از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کند
 
تمامی نسخه‌های بعدی ویندوز از قبیل ویندوز ویستا، 7، 8، 8.1 و 10 توسط کرملین رد شده است و استفاده از ویندوز 10 تنها در مکان‌هایی مجاز است که خطر هک اطلاعات دولتی وجود ندارد. بااین‌حال دولت روسیه هنوز از پاسخ به این موضوع سرباز زده است اما همه می‌دانند که اگرچه ویندوز 10 هنوز ازلحاظ امنیتی کامل نیست اما قطعاً از ویندوز XP منسوخ شده بسیار مطمئن‌تر است.
 
البته برنامه‌های رسمی دولت روسیه این است که تمامی پرونده‌های دولتی را به نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده از لینوکس به نام آسترا انتقال بدهد اما همان‌طور که می‌دانیم این سری از تغییرات کلان یک‌شبه به وقوع نخواهد پیوست و البته ممکن است دشواری‌های بسیار زیادی در مسیر وجود داشته باشد.
 
گاردین با تأکید بر شواهد به‌دست‌آمده از سازمان سیا گزارش می‌دهد که پوتین تا جای ممکن از اینترنت استفاده نمی‌کند اما نمی‌تواند به‌صورت کامل از آن چشم‌پوشی کند  و استفاده از سیستم‌عامل منسوخ شده می‌تواند خطر دزدی اطلاعات دولتی روسیه را دوچندان کند.
 
کد مطلب: 59267
نام شما
آدرس ايميل شما


کاربر لینوکس
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
روسیه نسخه ای از لینوکس را شبیه ایکس پی بنامه linux-xp توسعه داده بود.
شاید اشتباه گرفتید
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا پر نقص هنوز ناسا هم استفاده می کند ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
ردّ گم کنی
feedback
Iran, Islamic Republic of
الان تمام ویندوزهای ایران خودرو هم ایکس پی هست، اینها برای سیستم هایی هست که با اینترنت کاری ندارند. ویندوز 10 که همه چیز میفرسته روی اینترنت.ایران هم داره روی سیستم عامل جامبوجا کار میکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام