۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

تلاش اپل برای استفاده از ماهواره به‌ منظور ارسال داده به دستگاه‌‌ها

ایتنا- اپل قصد دارد تا در آینده با ارسال ماهواره به فضا بتواند اطلاعات موردنیاز را از آن طریق به دستگاه‌های برند خود ارسال کند.
تلاش اپل برای استفاده از ماهواره به‌ منظور ارسال داده به دستگاه‌‌ها
اپل قصد دارد تا در آینده با ارسال ماهواره به فضا بتواند اطلاعات موردنیاز را از آن طریق به دستگاه‌های برند خود ارسال کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به‌دست‌آمده از بلومبرگ نشان از آن دارد که اپل با «گروهی مخفی» روی ساخت ماهواره و فناوری‌های اطلاعاتی بی‌سیم کار می‌کند.  این گروه از حدود دوازده مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار تشکیل شده است که در صنایعی مانند هوافضا، ماهواره و طراحی آنتن تخصص دارند. همچنین گروهی از مدیران اجرایی این صنایع نیز این مهندسان را یاری می‌کنند.
 
این گروه را دو مدیر اجرایی سابق گوگل هدایت می‌کنند که در استارتاپ اسکای باکس فعالیت داشتند و این استارتاپ در سال 2014 میلادی به قیمت 500 میلیون دلار به گوگل فروخته شد. هدف نهایی این پروژه یافتن روش‌هایی برای استریم داده به‌صورت مستقیم روی دستگاه‌های اپل است. اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، اپل می‌تواند وابستگی خود به اپراتورها را کاهش بدهد. همچنین این کمپانی ممکن است از این فناوری برای ارتباط دادن دستگاه‌هایش بدون نیاز به شبکه سنتی استفاده کرده و خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی قوی‌تری ارائه بدهد. این تیم امیدوار است که در طی پنج سال بتواند تا حدودی به اهداف خود دست پیدا کند.
 
 
 
البته باید به خاطر داشت که کار کردن روی یک پروژه از جانب غول‌های فناوری به این معنا نیست که آن پروژه حتماً به موفقیت می‌رسد. بر اساس ادعاهای متخصصان ممکن است که این طرح ابداعی اپل به‌صورت نیمه‌کاره رها شود و علاوه بر این گفته می‌شود که مسیر واضح  و استفاده از ماهواره‌ها هنوز به‌صورت کامل نهایی نشده است.
 
بلومبرگ در این رابطه مدعی شده است که ساخت شبکه ماهواره‌ای بسیار هزینه‌بر است و شماری از کمپانی‌ها تاکنون برای این کار تلاش کرده و با شکست مواجه شده‌اند. اپل نیز ممکن است در آینده به این نتیجه برسد که منافع ساخت این شبکه به‌هیچ‌عنوان هزینه‌های اقتصادی آن را توجیه نمی‌کند. بااین‌حال پروژه یادشده را می‌توان در راستای تلاش‌های اپل برای کاهش وابستگی‌اش به کمپانی‌های سوم شخص دانست.
 
کد مطلب: 59260
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام