۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴

احتمال عرضه نشدن نرم‌ افزارهای گوگل روی تلفن ‌های اندرویدی بازار ترکیه

ایتنا- ممکن است ازاین‌پس تلفن‌های همراه اندرویدی جدیدی که در ترکیه عرضه می‌شوند، از نرم‌افزارهای اصلی گوگل محروم شوند.
احتمال عرضه نشدن نرم‌ افزارهای گوگل روی تلفن ‌های اندرویدی بازار ترکیه
ممکن است ازاین‌پس تلفن‌های همراه اندرویدی جدیدی که در ترکیه عرضه می‌شوند، از نرم‌افزارهای اصلی گوگل محروم شوند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی گوگل به شرکای تجاری خود در ترکیه اعلام کرده است که از این‌ پس، در رابطه با تلفن‌های همراه اندرویدی که در بازار ترکیه عرضه می‌شوند، قادر به همکاری نخواهد بود
 
مشکلات گوگل با ترکیه زمانی آغاز شد که رقیب روسی گوگل یعنی Yandex از این کمپانی شکایت کرده و هیئت رقابت ترکیه را کاوشگری در رابطه با مسائل پیش‌آمده دعوت کرد.
 
 
 هیئت رقابت ترکیه در سال 2018 به گوگل  دستور داد که توافق‌های توزیع نرم‌افزار خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که مصرف‌کنندگان بتوانند موتور جست‌وجوی متفاوتی را برای دستگاه‌های اندرویدی خود انتخاب کنند.
این هیئت به گوگل شش ماه فرصت داد تا این تغییرات یاد شده را اعمال کند و همچنین جریمه 93 میلیون لیری (17.4 میلیون دلار) خود را پرداخت کند.

اکنون این سازمان با صدور رأی جدیدی اعلام کرده است که تغییرات اعمال‌شده از سوی گوگل ناكافی است و هنوز توانایی تغییر موتورهای جست‌وجو در دسترس نیست.
 
گوگل اعلام کرده است که برای برطرف کردن این مشکل با مقامات ترکیه همکاری می‌کند و به‌ این‌ ترتیب، طرفداران اندروید در ترکیه ممکن است بتوانند روی تلفن‌های همراه اندروید آینده خود به پلی استور و نرم‌افزارهای گوگل دسترسی داشته باشند.
البته لازم به ذکر است که این قوانین شامل مدل‌های فعلی دستگاه‌های اندرویدی نمی‌شود.
 
کد مطلب: 59244
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام