۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷

مرسدس عرصه خودروی تمام برقی خود را تا 2021 به تعویق انداخت

ایتنا- کمپانی مرسدس تاریخ عرضه خودروی تمام برقی EQC خود برای بازار ایالات‌متحده را تا سال 2021 میلادی به تعویق انداخت.
مرسدس عرصه خودروی تمام برقی خود را تا 2021 به تعویق انداخت
کمپانی مرسدس تاریخ عرضه خودروی تمام برقی EQC خود برای بازار ایالات‌متحده را تا سال 2021 میلادی به تعویق انداخت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، عرضه خودروی شاسی‌بلند تمام برقی مرسدس به نام EQC برای اوایل سال 2020 میلادی برنامه‌ریزی‌ شده بود. بااین‌حال این خودروساز به‌تازگی اعلام کرده است که برنامه‌ها برای عرضه این خودرو تا سال 2021 به تعویق افتاده است.
 
خودروی شاسی‌بلند EQC در ابتدای سال جاری در بازار اروپا عرضه شد و درعین‌حال با استقبال زیادی از جانب خریداران روبرو شد و همین امر موجب شد که کمپانی دایملر به‌عنوان صاحب برند مرسدس تصمیم بگیرد که تولیدات این کارخانه ابتدا پاسخگوی تقاضای رو به رشد بازار اروپا باشد و سپس به بازارهای دیگر راه پیدا کند.
 
 خودروی تمام برقی مرسدس
 
انتظار می‌رود که مدل پایه EQC با قیمت 67900 دلار و ارزان‌تر از آئودی E-Tron 74800 دلاری و تسلا Model X 84990 دلاری به فروش برسد. هردوی این خودروهای یاد شده هم‌اکنون در بازار آمریکا موجود هستند و به همین دلیل از رقیبشان جلوتر خواهند بود. تأخیر فروش EQC در آمریکا احتمالاً موجب قربانی شدن فروش تعداد زیادی از این خودرو شود.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمار فروش خودروهای برقی در آمریکا و اروپا به دلیل وجود قوانین سخت‌گیرانه در رابطه با انتظار گازهای گلخانه‌ای در اروپا بالا و البته برابر است. این قوانین با شروع سال 2020 تنها به پنج درصد از ناوگان هر خودروساز اجازه می‌دهند که در هر کیلومتر بیش از 95 گرم گاز دی‌اکسید کربن در هوا منتشر کند. این قوانین با شروع سال 2021 سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و به همین دلیل شاید بتوان دلیل تأخیر عرضه این خودرو را تلاشی برای جلوگیری از پرداخت جریمه دانست.
 
کد مطلب: 59243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام