۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱

انتقاد محققان از هوش مصنوعی تشخیص‌ دهنده احساسات

ایتنا- گروهی از محققان آگاه از تأثیرات اجتماعی هوش مصنوعی به‌تازگی خواستار ممنوعیت تحلیل خودکار حالات چهره در تصمیم‌گیری‌های بزرگی نظیر استخدام افراد شدند.
انتقاد محققان از هوش مصنوعی تشخیص‌ دهنده احساسات
گروهی از محققان آگاه از تأثیرات اجتماعی هوش مصنوعی، به‌تازگی خواستار ممنوعیت تحلیل خودکار حالات چهره در تصمیم‌گیری‌های بزرگی نظیر استخدام افراد شدند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از reuters، موسسه AI Now در دانشگاه نیویورک اعلام کرد که اقدام علیه این نرم‌افزار در اولویت نخست این موسسه بوده است، چرا که علم استفاده از فناوری را توجیه نمی‌کند و هنوز هم برای جلوگیری از همه‌گیر شدن این موضوع زمان باقی است.
 
مطابق این گزارش، گروهی از پروفسورها و محققان دیگر، کمپانی HireVue را که به فروش سیستم انجام مصاحبه‌های استخدامی از راه دور مشغول هستند به عنوان یک مثال مشکل‌ساز مطرح کردند.
این نرم‌افزار، با استفاده از هوش مصنوعی به تحلیل حرکات صورت، تون صدا و الگوهای سخنرانی افراد کاندیدا می‌پردازند و البته امتیازات آنها را آشکار نمی‌کند.
 
 
همچنین مرکز غیرانتفاعی Electronic Privacy Information نیز از HireVue نزد کمسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکایت کرده است، ضمن اینکه موسسه AI Now هم پیش از آن از این کمپانی انتقاد کرده بود.
HireVue در جواب اعلام کرده است که تاکنون گزارش AI Now را ندیده است و به سؤالات انتقادی یا شکایت آنها پاسخ نداده است.
 
کیم پاون به عنوان سخنگوی HireVue اعلام کرد که: «بسیاری از کاندیداهای شغلی از فناوری HireVue بهره برده‌اند و تا بتوانند با کمک آن تعصب بسیار چشمگیر بشر در روند استخدام موجود را حذف کنند.»
موسسه AI Now در چهارمین گزارش سالیانه خود در رابطه با تأثیرات ابزار هوش مصنوعی اعلام کرد که نظارت بر مشاغل یکی از روش‌های زیادی است که این نرم‌افزار در آن بدون هیچ نوع پاسخگویی منطقی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
کیت کرافورد و مریدیت ویتاکر به عنوان بنیان‌گذاران موسسه AI Now در تماس کنفرانسی پیش از انتشار این گزارش اعلام کرده‌اند که استفاده‌های مضر از هوش مصنوعی برخلاف اجماع گسترده در مورد اصول اخلاقی چند برابر می‌شود، زیرا هیچ عواقبی برای نقض این اصول اخلاقی از جانب هوش مصنوعی وجود ندارد.
 
کد مطلب: 59223
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام