۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
تحقیقات جدید نشان می‌دهند؛

«حالت تاریک» فایده‌ای ندارد!

ایتنا - نتایج تحقیقات جدید تا حد زیادی قابلیت حالت تاریک در اپلیکیشن‌های مختلف را زیر سوال برده است، چراکه آنها بر این باورند فعال‌سازی این قابلیت کمک چندانی به حفظ سلامت چشم و الگوهای خواب کاربران نمی‌کند و از تاثیرات منفی و بلند مدت آن نمی‌کاهد.
«حالت تاریک» فایده‌ای ندارد!

محققان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که فعال‌سازی قابلیت حالت تاریک و شبانه در گوشی‌های هوشمند کمکی به خواب بهتر و سلامت چشم کاربران نخواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در طول یک سال اخیر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف علی‌الخصوص پیام رسان‌ها تلاش زیادی برای عرضه و ارائه حالت تاریک و شبانه کردند تا بدین وسیله از سلامت چشمان کاربران محافظت به عمل آورده و از آثار منفی نور سفید پس زمینه اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربران به هنگام استفاده در شب جلوگیری کنند.

همانطور که از نام حالت تاریک و شبانه dark mode مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که پس زمینه سفید و روشنی دارند، طراحی و توسعه داده شده است و برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام شب و تاریکی محیط، از اینترنت به گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. چرا که چشمان آنها کمتر اذیت شده و مشکلات کمتری برای خواب شب هنگام آنها ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش وبسایت تک رادار، اما حالا نتایج تحقیقات جدید کارشناسان و پژوهشگران تا حد زیادی این قابلیت جدید در اپلیکیشن‌های مختلف را زیر سوال برده است، چراکه آنها بر این باورند فعال‌سازی این قابلیت کمک چندانی به حفظ سلامت چشم و الگوهای خواب کاربران نمی‌کند و از تاثیرات منفی و بلند مدت آن نمی‌کاهد.
کد مطلب: 59213
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام