۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
با هدف بازگرداندن آیفون به اوج

اپل تکنولوژی دوربین AI را خرید

ایتنا - ما اکنون در اوائل دوران رواج یافتن یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی در عکاسی هستیم، و روشن است که اپل برای پیشتاز شدن در این حوزه امیدوار است.
اپل تکنولوژی دوربین AI را خرید
با توجه به اولویت داشتن قابلیت‌های دوربین برای گوشی‌ها، اپل اخیرا تلاش کرده تا به جای صرفا تمرکز بر افزایش رزولوشون به پردازش تصویر نیز اهمیت ویژه بدهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، قابلیت دیپ فیوژن (Deep Fusion) اپل که در سال جاری در کنار پردازنده A13 Bionic آیفون 11 پرو مثال خوبی از آن است، که قادر به استفاده از یادگیری ماشین برای ترکیب بهترین جزئیات از تصاویر متعدد گرفته شده در توالی سریع است. تصویر حاصله معمولا جزئیات بیشتر و کنتراست بالاتری نسبت به یک عکس استاندارد دارد.
 
با این وجود، ما اکنون در اوائل دوران رواج یافتن یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی در عکاسی هستیم، و روشن است که اپل برای پیشتاز شدن در این حوزه امیدوار است. به گزارش بلومبرگ، این شرکت اخیرا Spectral Edge را به تملک در آورده است. اپل هنوز درباره این اقدامش توضیحی ارائه نکرده است.
 
کاربردهای تکنولوژی Spectral Edge وسیع است. بدیهی‌ترین آنها بهبود کیفیت تصویر و ویدئو با استفاده از یادگیری ماشین برای دریافت جزئیات، رنگ و شفافیت بیشتر است. Spectral Edge داده‌های معمول دوربین را با یک نمای مادون قرمز از همان صحنه ترکیب می‌کند، که این کار با اتکا بر این واقعیت است که دوربین IR می‌تواند جزئیات بیشتری را در شرایط کم‌نور و مه‌آلود ثبت کند. همچنین گفته شده که این باعث بهبود ویژگی‌هایی همچون رنگ پوست در پرتره‌ها می‌شود.
 

با توجه به رقابت شدیدی که وجود دارد و هر سال یکی از تولیدکنندگان گوشی مدعی می‌شود که گوشی تولید شده‌اش بهترین عکس و ویدئوها را تولید می‌کند، انتخاب تکنولوژی که بتواند کیفیت بیشتری را ارائه دهد (و بتواند از سرمایه‌گذاری هنگفتی که در پردازش موتور عصبی در تراشه‌هایی مانند سری بیونیک اپل شده انجام شده بهره‌برداری کند) یک استراتژی معقولانه‌ای به نظر می‌رسد.  
 
اخبار درز کرده قبلی گویای آن هستند که اپل در حال آماده‌سازی یک آرایه دوربینی 3D  برای هم آیفون و هم آیپد است که احتمالا در سال 2020 عرضه خواهد شد. این قابلیت، از جمله، می‌تواند برای کاربردهای واقعیت افزوده (AR) سودمند واقع شود.
 
 
کد مطلب: 59205
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام