کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاد آغاز طرح رمز دوم پویا از تراکنش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان

27 آذر 1398 ساعت 17:13

ایتنا - عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌ و کارهای مجازی، پیشنهاد داد تا طرح رمز دوم پویا از تراکنش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان آغاز شود.



عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌ و کارهای مجازی، پیشنهاد داد تا طرح رمز دوم پویا از تراکنش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان آغاز شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا الفت‌نسب که در برنامه پایش حاضر شده بود، درباره رمز دوم پویا گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده نشده یک اتفاق بدی در انتظار کسب‌کارهای آنلاین است.

فعال‌شدن ۱۵ درصدی رمز دوم پویا
وی ادامه داد: طبق آمار تا امروز نزدیک به ۱۵ درصد از افرادی که رمز دوم دارند، رمز دوم پویای خود را فعال کرده‌اند، یعنی معادل ۷۰ تا ۸۰ درصد از کسانی که رمز دوم دارند، این کار را انجام نداده‌اند و این برای ما خیلی خطرناک است و اینکه چرا انجام نداده‌اند، جای بحث و سوال دارد. تصور می‌کنیم که زیرساخت‌ها آماده نیست، هر بانکی برای خودش اپلیکیشنی دارد، مردم را عادت داده‌ایم که کارت‌های مختلف داشته باشند و باید به بانک‌ها مراجعه کنند. خیلی‌ها در این چند روز برای رمز دوم پویا مراجعه کردند اما متاسفانه نتوانستند کاری انجام دهند.

انتقاد از روند اجرایی طرح رمز دوم پویا
الفت‌نسب با بیان اینکه رمز دوم پویا، طرح خیلی خوبی است که فکر می‌کنم خیلی بد دارد اجرا می‌شود، افزود: اکنون ما روزانه حدود ۱۵ میلیون تراکنش پرداختی آنلاین بر دستگاه‌های پرداخت و حدود ۱۰ میلیون تراکنش ussd داریم که در مجموع حدود ۲۵ میلیون تراکنش داریم که این طرح بر آن‌ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه معادل ۳۰ درصد مجموعه کاربران در ایران از تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این طرح خیلی مناسب است اما قبل از آن باید زیرساخت‌هایمان را آماده کنیم. شرکت واسطه‌ای تضمین نمی‌کند که پس از ۶۰ ثانیه این رمز تغییر کند و پیام به مخاطب ارسال شود.

او با انتقاد از اصرار بانک مرکزی بر اینکه این طرح تا یک دی اجرایی شود، گفت: در این زمینه درخواست تعویق در اجرای این طرح دارم، به خاطر اینکه فضا آماده نیست.

پیشنهاد آغاز طرح رمز دوم پویا از تراکنش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان
الفت‌نسب در پاسخ به اینکه آیا با کلیت این طرح مشکل دارید، گفت: خیر با اصل موضوع مشکلی ندارم بلکه مردم را باید با این طرح آشنا کنیم، آن کسی که گوشی هوشمند ندارد، چه فکری برای آن شده است؟ ما درخواست تعویق داریم تا بتوانیم فازبندی کنیم. می‌توانیم مثلا این طرح را از تراکنش‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در فاز بعدی به مردم اطلاع بدهیم که رمز دوم را قطع نمی‌کنیم اما ریسک آن با خودتان تا بیایید رمز دوم پویا را فعال کنید. بگذارید مردم با این سیستم کار کنند، خودشان نسبت به این کار تمایل نشان می‌دهند و از آن طرف بانک مرکزی در این زمینه باید یک نرم‌افزاری را تولید کند تا در اختیار همه بانک‌ها قرار بدهد.


کد مطلب: 59198

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59198/پیشنهاد-آغاز-طرح-رمز-دوم-پویا-تراکنش-های-بالای-۲۰۰-هزار-تومان

ايتنا
  https://www.itna.ir