کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی 4 تا از بهترین مارک های باطری در ایران

26 آذر 1398 ساعت 11:21

با پیشرفت صنعت باطری سازی و نیاز روزمره ی انسان مدرن به این عضو کوچک دنیای تکنولوژی در سرتاسر جهان کارخانه های تولیدی باطری راه اندازی شد. در این مقاله میخواهیم شما را با 4 برند معتبر که در ایران موجود هستند اشنا کنیم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



انسان زمانی که با پیشرفت علم توانست به تکنولوژی پیشرفته تری دست یابد دریافت که برای استفاده از این تکنولوژی نیاز به منبعی قابل حمل دارد.
این منبع انرژی باید میتوانست جریان و ولتاژ مورد نیاز دستگاه را فراهم کند و همزمان قابل حمل نیز باشد یعنی مستقل از برق شهری کار کند.

در این زمان بود که ایده ی ساخت باطری شکل گرفت. باطری ها ساختار بسیار ساده ای دارند که تولید برق میکنند. این باطری ها در سال های اولیه ی تولید خود همگی در یک شکل و اندازه طراحی و تولید میشدند که همین امر موجب میشد تا دستگاه های الکترونی شکل منحصر به فردی برای خود نداشته باشند.
به همین دلیل سازمان ملی استاندارد امریکا اقدام به تعیین ابعاد استاندارد برای باطری ها گرفت. این ابعاد امروزه به صورت AAAA، AAA، AA، C و D شناخته میشوند که در ایران به ان ها نام (به ترتیب از دومی) باطری قلمی، باطری نیم قلمی، کتابی و بزرگ داده شده است.
با پیشرفت صنعت باطری سازی و نیاز روزمره ی انسان مدرن به این عضو کوچک دنیای تکنولوژی در سرتاسر جهان کارخانه های تولیدی باطری راه اندازی شد. در این مقاله میخواهیم شما را با 4 برند معتبر که در ایران موجود هستند اشنا کنیم.
 


صبا باطری:
یکی از برندهای معتبر و قدیمی داخلی در زمینه ی تولید باطری شرکت صبا باطری است. این شرکت با برخورداری از 40 سال سابقه از شناخته شده ترین و قدیمی ترین شرکت های تولید باطری در ایران است که بیشتر افراد نام این شرکت را برای تولید باطری های خودرو ان میشناسند.
این شرکت محصولات خود را در بازار داخلی و خارجی به فروش میرساند. استانداردهای این شرکت در زمینه ی ساخت باطری به گونه ای است که توانسته گواهی استاندارد ملی ایران، اروپا، A+ و ژاپن را دریافت کند.
همانطور که پیشتر نیز گفتیم این شرکت در زمینه ی تولید باطری خودرو بسیار شناخته شده است و در همین زمینه نیز دو باطری بسیار معروف در کارنامه خود دارد: باطری واریان (باطری سیلد کلسیمی که برای نصب روی خودروهای سبک است) و باطری آرمو( باطری های اسیدی که از 55 تا 200 امپر موجودند و برای نصب بر روی خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار میگیرند.).
برای خرید از این شرکت میتوانید به نمایندگی های فعال و معتبر ان در سرتاسر کشور مراجعه کنید. باطری های این شرکت دارای گارانتی های معتبر هستند که باید در زمان خرید باطری، گارانتی را نیز از فروشنده دریافت کنید. برای استفاده از گارانتی باطری میتوانید به نمایندگی های فروش باطری بروید.
 

دوراسل:
در سال 1934 شرکت تولید باطری روی کربن و جیوه ای با نام مالوری تاسیس شد. پس از ان که دوربین عکاسی همراه با فلاش به بازار عرضه شد نیاز به باطری در سایز قلمی افزایش یافت به همین جهت این شرکت خط منحصر به فرد و جداگانه ای برای تولید باطری قلمی راه اندازی کرد که با نام دوراسل شناخته شد.
در سال 1989 این شرکت به عنوان یک شرکت عمومی به مزایده گذاشته شد که توسط شرکت ژیلت خریداری شد. در سال 2005 شرکت ژیلت توسط شرکت پروکتر اند گمبل خریداری شد که به همین منوال زیرمجموعه های این شرکت یعنی دوراسل نیز به پروکتر اند گمبل تعلق یافت.
این شرکت در ایران نیز نماینده ی فعال دارد که با نام ایران باطری شناخته میشود.
 

پاناسونیک:
شرکت پاناسونیک در سال 1918 و با نام ماتسوشیتا وارد بازار جهانی صنایع الکترونیک شد. این شرکت کار خود را با تولید لامپ شروع کرد و توانست برای دوچرخه ها چراغ تهیه کند و با نام ناسیونال ان را وارد بازار جهانی کند.
این شرکت قدیمی و چند ملیتی که دفتر مرکزی ان در کشور ژاپن قرار دارد در طول جنگ جهانی دوم و زمانی که در سراسر اسیا دفاتر فعال داشت در حال تولید محصولاتی از قبیل قطعات الکتریکی، تجهیزات بی‌سیم، موتورهای الکتریکی، لامپ‌های رشته‌ای و نخستین نمونه از لامپ‌های خلاء بود.
پس از جنگ جهانی ماتسوشیبا مدیرعامل این شرکت اقدام به تولید وسایل جدید مانند رادیو، دوچرخه و لوازم خانگی کرد. جالب است بدانید که ماتسیوشیتا با کمک به برادر همسرش اقدام به راه اندازی شرکت سونیا کرد که این شرکت بعدها به بزرگ ترین رقیب پاناسونیک تبدیل شد با این حال پاناسونیک توانست در سال 2008 سونیا را خریداری کند.
تا سال 1961 و تا قبل از سفر ماتسیوشیتا کونوسوکه به امریکا، تمام محصولات الکترونیکی خانگی این شرکت که با نام ناسیونال عرضه میشد در بازار اسیا به فروش میرسید. پس از ان که ماتسیوشیتا به امریکا سفر کرد دست به طراحی و تولید تلویزیون پاناسونیک برای بازار امریکا کرد.
این تلویزیون در سال 1970 وارد بازارهای اسیا و خاورمیانه شد و در پی افزایش تقاضا در سال 1979 این تلویزیون وارد بازار اروپا نیز شد و ماتسیوشیتا اقدام به راه اندازی زیرمجموعه ای برای پاناسونیک با نام پاناسونیک سنیور پارتنر کرد که به تولید اولین کامپیوتر ژاپنی سازگار با آی بی ام کرد.
شرکت پاناسونیک حتی پس از فوت ماتسیوشیتا در سن 94 سالگی به فعالیت رو به رشد خود ادامه داد و امروزه محصولات الکترونیکی مختلفی را وارد بازار میکند که از ان جمله میتوان به محصولات زیر اشاره کرد:
     - تلویزیون (ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی)
     - دستگاه‌های پخش دی وی دی
     - سیستم‌های سینمای خانگی
     - دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال
     - دوربین‌های فیلمبرداری ویدئویی
     - دوربین‌های عکاسی دیجیتال
     - لوازم صوتی خانگی و سیستم‌های صوتی حرفه‌ای
     - سیستم‌های پخش اتومبیل
     - وسایل برقی خانگی
     - جاروبرقی
     - یخچال و فریزر
     - مایکروویو
     - پلوپز
     - ماشین ظرفشویی
     - ماشین لباسشویی
     - سشوار
     - غذاسازهای خانگی
     - سیستم‌های اتوماسیون اداری
     - سیستم‌های مخابراتی
     - مهندسی سیستم
     - سیستم‌های دوربین مدار بسته
     - سیستم‌های امنیتی
     - تجهیزات مانیتورینگ
     - نمایشگرهای پلاسما
     - نمایشگرهای دید بالا
     - پروژکتورها
     - کولرهای گازی و تجهیزات تهویه هوا
     - سیستم‌های پردازش اسناد
     - دستگاه‌های فتوکپی و فاکس
     - دستگاه‌های تلفن ثابت
     - سیستم‌های سنترال مرکزی تلفن و پی‌ای‌ایکس
     - کامپیوترهای قابل حمل صنعتی
     - لپ‌تاپ و بخش‌های مهندسی سازه
     - انواع باطری ها مانند باطری قلمی، باطری یو پی اس، باطری ماشین شارژی.
 

 
موریسل:
باطری موریسل با بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای در زمینه ی تولید باطری های مختلف شناخته میشود. از جمله باطری های تولید شده در این شرکت میتوان به باطری های زیر اشاره کرد:
     - باطری یو پی اس
     - 
باطری جارو شارژی
     - باطری تلفن بی سیم پاناسونیک
     - باطری های قلمی و نیم قلمی شارژی
     - باطری لیتیوم پلیمر
     - باطری لیتیوم آیون
     - انواع شارژر باطری
     - باطری آلکالاین
     - باطری قلمی و نیم قلمی معمولی
     - باطری ماشین شارژی


کد مطلب: 59184

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59184/معرفی-4-بهترین-مارک-های-باطری-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir