۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸

تبلیغ داروی جعلی پیشگیری از ایدز در فیس‌بوک

ایتنا - طبق گزارش روزنامه گاردین شرکت‌های مختلف تبلیغاتی با اطلاعات جعلی در فیس‌بوک درباره خطرات یک داروی پیشگیری از ایدز به نام Truvada مطالبی را منتشر می‌کنند.
تبلیغ داروی جعلی پیشگیری از ایدز در فیس‌بوک

تبلیغات با اطلاعات نادرست در فیس‌بوک درباره یک داروی پیشگیری از ایدز کارشناسان را نگران کرده است. آنها نگران هستند چنین تبلیغاتی استفاده از داروهای پیشگیرانه را کاهش دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، هرچند بسیاری از کارشناسان روی عدم تمایل فیس‌بوک به کنترل تبلیغات جعلی سیاسی تمرکز کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در این پلتفرم اجتماعی نوع دیگری از اخبار جعلی بدون کنترل منتشر می‌شود.

طبق گزارش روزنامه گاردین شرکت‌های مختلف تبلیغاتی با اطلاعات جعلی در فیس‌بوک درباره خطرات یک داروی پیشگیری از ایدز به نام Truvada مطالبی را منتشر می‌کنند.

این دارو برای کاهش احتمال انتقال ویروس ایدز مصرف می‌شود. تبلیغات فیس‌بوکی ادعا می‌کنند  مصرف دارو به کاهش تراکم استخوان و خسارت به کلیه‌های فرد منجر می‌شود. این در حالی است که به گفته بنیاد ایدز سن فرانسیسکو شواهد بالینی درباره چنین خطرهایی از مصرف دارو اندک است.

کارشناسان با تیم سیاست های جمعی فیس بوک و همچنین ۵ سازمان حقیقت یاب تماس گرفته‌اند. این تحقیقات احتمالا با هدف تحریک شکایت علیه شرکت Gilead (تولید کننده داروی مذکور) انجام می‌شود اما نگرانی اصلی کارشناسان آن است که چنین تبلیغاتی استفاده از داروهای پیشگیرانه گسترش ایدز را کاهش دهد.
کد مطلب: 59175
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام