۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶

کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و دسترسی به رمز دوم کارت

ایتنا - رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد: قبل از اعلام رمز اول یا دوم به افرادی که در پوشش برنامه‌های رسانه ملی و رادیو با شما تماس می‌گیرند ، از صحت برنامه با روابط عمومی صدا و سیما ارتباط گرفته و از ارسال رمزهای ورودی جهت واریز هدیه جدا خودداری کنند.
کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و دسترسی به رمز دوم کارت


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد: قبل از اعلام رمز اول یا دوم به افرادی که در پوشش برنامه‌های رسانه ملی و رادیو با شما تماس می‌گیرند ، از صحت برنامه با روابط عمومی صدا و سیما ارتباط گرفته و از ارسال رمزهای ورودی جهت واریز هدیه جدا خودداری کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری با فعال کردن رمز دوم اینترنتی از طریق تماس تلفنی خبر داد و گفت: متهم در پوشش مجری برنامه‌های رادیو اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد : شاکی با مراجعه به پلیس فتا گفت ۱۵ مرداد سال جاری با مراجعه خانمی ۳۶ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای به پلیس فتا "اظهار داشت فردی ناشناس با تماس تلفنی، خود را مجری برنامه رادیو جوان معرفی نمود و گفت شماره همراه شما از برندگان خوش حساب انتخاب گردیده و برنده مبلغ ۵۰ میلیون ریال هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌اید و در صورت تمایل به انتخاب سفر یا واریز هزینه آن می‌باشید.

وی افزود: متهم با اغفال و بیان مسلطی که داشت مرا متقاعد به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز کرد و با وارد نمودن اطلاعات حساب و اعداد، مبادرت به برداشت غیرمجاز وجه به مبلغ ۶۵ میلیون ریال از حسابم نمود، حال از وی شکایت و تقاضای احقاق حقوق خود را دارم.

این مقام انتظامی بیان داشت: تیمی از افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز نمودند با مستند سازی از اقدامات متهم مامورین دریافتند که وقتی متهم از حضور قربانی خود به پای دستگاه خودپرداز مطمئن می‌شد ابتدا از او درخواست موجودی کارت نموده سپس وی را به قسمت انتقال وجه هدایت می‌نماید و از وی می‌خواهد کد چند رقمی که ابتدا با دو صفر آغاز می‌شود را در قسمت انتقال وجه وارد کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این موضوع گفت: در واقع این کد همان میزان موجودی کارت می‌باشد و به محض وارد نمودن کد توسط کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز بسرقت می‌رود و در شگرد دوم، متهم از قربانی خود می‌خواهد برای واریز نمودن هدیه اقدام به فعال نمودن رمز دوم و ارسال آن برای وی نماید و به محض اعلام رمز دوم متهم که از قبل آماده انتقال وسرقت پول شاکی بصورت اینترنتی می‌باشد با دریافت رمز اقدام به تخلیه و سرقت موجودی حساب قربانی خود می‌کنند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد : موضوع با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای هماهنگ گردید و مامورین موفق به شناسایی محل اختفای متهم در حوالی میدان توحید شدند و در یک عملیات موفق و ناگهانی متهم مردی ۲۳ ساله دستگیر و به پلیس انتقال یافت.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت : با انتقال متهم به پلیس فتا و تحقیق از وی، در ابتدا، منکر اتهام وارده شد ولی با ادله موجود لب به اعتراف گشود و گفت خودش را مجری برنامه رادیویی معرفی نموده و با پیشنهاد طرح‌های اغفال کننده مثل برنده شدن شماره موبایل افراد با عنوان خوش حسابی با آنها ارتباط گرفته و آنها را برای انتقال و واریز هدیه به نزد دستگاه خودپرداز می بردم و برای مخفی ماندن از دید پلیس و پنهان ماندن هویتم با استفاده از هویت افراد بلامکان و معتاد اقدام به سرقت موجودی کارت افراد متقاضی می‌نمودم و سپس با همان کارت فعالیت‌های مالی را انجام می‌دادم .

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، با مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با روابط عمومی صدا و سیما از صحت برنامه مطلع شده و در دام اینگونه فریب ها و کلاهبرداری پیامکی و تماس‌های این چنینی قرار نگیرند و در صورت مواجهه با آن از طریق تماس با فوریت‌های ۱۱۰ از صحت یا خلاف آن مطلع شوید و همیشه در حفظ رمز های عبوری و اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود دقت کنید همچنین سعی کنید که رمز دوم خود را حذف و برای تمامی حساب‌های بانکی خود از رمز یکبار مصرف استفاده کنید. 

 
کد مطلب: 59173
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام