۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵

پرداخت یک میلیارد دلاری اریکسون به عنوان مجازات فساد

ایتنا- کمپانی اریکسون هم‌اکنون به دلیل برملا شدن فسادهای شدیدش در کشورهایی مانند چین، عربستان سعودی و ویتنام مجبور به پرداخت جریمه‌ای 1.1 میلیارد دلاری شده است.
پرداخت یک میلیارد دلاری اریکسون به عنوان مجازات فساد
کمپانی اریکسون هم‌اکنون به دلیل برملا شدن فسادهای شدیدش در کشورهایی مانند چین، عربستان سعودی و ویتنام مجبور به پرداخت جریمه‌ای 1.1 میلیارد دلاری شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، شرکت اریکسون علاوه بر اتهام به فساد در برخی کشورها، با اقداماتی مانند با رشوه دادن مقامات به مشتریان زمین، جعل سوابق آن و عدم استفاده از کنترل‌های حسابداری "معقول" در بین سال‌های 2000 تا 2019 به نقض قانون اعمال فساد متهم شده است.
در همین حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اریکسون را به رشوه دادن بین سال‌های 2011 تا 2017 متهم کرد.
 
 
اگرچه شاخه مصر شرکت اریکسون به نقض قانون اعمال فساد خارجی متهم شده است، اما پرداخت این رقم از سوی اریکسون موجب شد که این شرکت از مجازات‌ سخت و سنگین دیگر مانند تحریم‌ها و... در امان باشد.
گفتنی است 520.6 میلیون دلار از این مبلغ به وزارت دادگستری ایالات متحده پرداخت می‌شود و 539.9 میلیون دلار باقی‌مانده نیز به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تعلق خواهد گرفت.
البته این امر در حالی است که کمپانی‌هایی مانند اچ‌پی برای اتهام‌های مشابه در مقیاس کوچک‌تر تنها چند ده میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.
 
بورژ اکهولم به‌عنوان رییس اریکسون در این رابطه اظهار کرد که او این فساد را کاملاً غیرقابل پذیرش می‌داند، ضمن اینکه تصریح کرد که برخی از افرادی که در این فساد دست داشته‌اند مدیران اجرایی بوده‌اند.
این کمپانی همچنین اعلام کرد که اقداماتی را برای بهبود اخلاقیات و نظارت بر کار رؤسا برداشته است.
 
بنظر کارشناسان، پرداخت این رقم بالا به‌هیچ‌عنوان برای اریکسون آسان نیست، اما این کمپانی اعلام کرده است که این جریمه را از منابع مالی در دسترس خود پرداخت خواهد کرد.
البته این جریمه به حدی سنگین است که موجب می‌شود کمپانی‌های دیگری که فکر انجام چنین فسادهایی هستند، پا پس بکشند.
 
کد مطلب: 59136
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام