کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین تمامی سازمان‌های دولتی را از استفاده فناوری‌های آمریکایی منع کرد

سايت خبری ايتنا , 22 آذر 1398 ساعت 7:00

ایتنا- دولت چین بالاخره پس از مدت‌ها تصمیم گرفت که اقدامات ایالات‌متحده را مقابله به مثل کند و در همین راستا نهادهای دولتی را از استفاده از تجهیزات آمریکایی منع کرد.


دولت چین بالاخره پس از مدت‌ها تصمیم گرفت که اقدامات ایالات‌متحده را مقابله به مثل کند و در همین راستا نهادهای دولتی را از استفاده از تجهیزات آمریکایی منع کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget،  گزارش‌ها حاکی از آن است که پکن به تمامی مؤسسات دولتی و چهره‌های عمومی دستور داده است که از کامپیوترهای خارجی استفاده نکنند. بر اساس این گزارش، دولت چین از هم‌اکنون تا سال 2022 را صرف کنار گذاشتن سخت‌افزار و نرم‌افزار آمریکایی و جایگزین کردن آن‌ها با نمونه‌های داخلی خواهد کرد.
 
این اولین بار نیست که چین به‌صورت عمومی فناوری‌های آمریکایی را در این کشور غیرقابل‌پذیرش خوانده است. اما به نظر می‌رسد که ضرب‌العجل و مصمم بودن در اجرای این تصمیم این بار بیش از هر زمان دیگری در چین نمود پیدا کرده است. جالب است بدانید که کشورهای دیگر نظیر روسیه هم در تلاش هستند تا شهروندان خود را به استفاده از فناوری محلی قانع کنند.
 

 
 
دولت چین همچنین در پی قانون امنیت اینترنت چین در سال 2017 به دنبال روش‌هایی است که به کمک آن‌ها بتواند کنترل بهتری بر اینترنت داشته باشد و داده‌هایش را در داخل مرزهایش نگه دارد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این قانون اطمینان حاصل کردن از آن است که تمامی فناوری‌ها امن و قابل‌کنترل هستند. البته این قانون توسط فعالان حریم خصوصی موردانتقاد بسیار زیادی قرارگرفته است.
 
کمپانی‌هایی که از این تصمیم جدید دولت چین آسیب خواهند دید در درجه اول مایکروسافت، دل، اچ‌پی و اپل خواهند بود که با این کشور رابطه نزدیکی دارند و بازار آن را تا حد زیادی در دست دارند. باید دید که این جنگ امنیتی که برای اولین بار از سوی دولت آمریکا با هدف‌گیری کمپانی چینی هواوی آغاز شد تا کجا ادامه خواهد داشت.
 


کد مطلب: 59124

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59124/چین-تمامی-سازمان-های-دولتی-استفاده-فناوری-های-آمریکایی-منع

ايتنا
  https://www.itna.ir