۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸

اخبار جعلی در فیس‌بوک می‌تازند!

ایتنا - نتایج جدید نشان می‌دهد اگر چه میزان انتشار اخبار جعلی در توئیتر کاهش یافته، اما فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری اخبار جعلی است.
اخبار جعلی در فیس‌بوک می‌تازند!

نتایج بررسی علمی جدید دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد اگر چه میزان انتشار اخبار جعلی در توئیتر کاهش یافته، اما فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری اخبار جعلی است.

به گزارش ایتنا از فارس، فیس‌بوک شبکه اجتماعی محبوب به اشتراک گذاری اخبار جعلی
بررسی‌های جدید دانشگاه آکسفورد حاکی است میزان انتشار اخبار دروغین در توئیتر کمتر شده، اما هنوز این اخبار به شکلی گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

بر همین اساس سایت‌های انتشار اخبار جعلی هر روز به طور متوسط ۹.۶ خبر دروغین منتشر می کنند. در عین حال سازمان‌های خبری و خبرگزاری‌های مهم هر روز به طور متوسط ۳۸.۲ خبر جعلی منتشر می کنند. در عین حال، میزان به اشتراک گذاری اخبار واقعی بیشتر از اخبار جعلی است.

تحقیق یادشده نشان می دهد ۴۰ درصد از اخبار جعلی ارسالی در شبکه‌های اجتماعی باعث واکنش شدید کاربران می‌شوند. اما اخبار رسانه‌های واقعی معمولا باعث واکنش ملایم می‌گردند. در این تحقیق کمتر از دو درصد منابع خبری به اشتراک گذاشته شده در توئیتر را اخبار جعلی تشکیل داده بودند.

بخش عمده سایت‌های منتشر کننده اخبار جعلی در امریکا، کانادا و آلمان واقع هستند و فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای انتشار چنین اخباری است.
کد مطلب: 59104
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام