کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی که می‌تواند قطعات لگو را سر هم کند

30 آذر 1398 ساعت 17:28

ایتنا- یکی از کاربران یوتیوب با استفاده از قطعات لگو و دانش مهندسی خود موفق به ساخت وسیله‌ای شده است که می‌تواند قطعات لگو آن را سرهم کند.


یکی از کاربران یوتیوب با استفاده از قطعات لگو و دانش مهندسی خود موفق به ساخت وسیله‌ای شده است که می‌تواند قطعات لگو آن را سرهم کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، جست‌وجو کردن قطعات لگو برای برخی از افراد لذت بسیار زیادی دارد، اما اگر تعداد کلکسیون‌های شما بالا برود یا ساخت‌های دشوار را انتخاب کنید، ممکن است برای سرهم کردن آنها دچار مشکل شود.
در این صورت وجود یک سرهم کننده خودکار قطعات می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند.
 
"دنیل وست" به‌عنوان یکی از کاربران یوتیوب با مهارت‌های مهندسی خود، سرهم کننده لگوی ویژه‌ای ساخته است که می‌تواند این قطعات پلاستیکی را بهتر از یک انسان، شناسایی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی کند.

طراحی، ساخت و نهایی کردن این دستگاه که از 10 هزار قطعه لگو ساخته شده است، دو سال طول کشیده است، و طبیعی است که فناوری هوش مصنوعی در این میان، نقش اساسی دارد.

 
 
شش موتور لگو و نه موتور سر و مغز متفکر این دستگاه هستند که قطعات لگو را با استفاده از تسمه‌نقاله، قطعات را یک‌به‌یک به یک دوربین ویدئویی انتقال می‌دهند.
سپس یک کامپیوتر Raspberry Pi خوراک ویدئویی یاد شده را پردازش کرده و داده‌ها را به لپ‌تاپی انتقال می‌دهد که  یک نرم‌افزار شبکه عصبی حلقوی روی آن قابل‌اجرا است.
 
این نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، هر قطعه را با پایگاه داده‌ای که از مدل‌های سه‌بعدی تمامی قطعات لگوی موجود در جهان ساخته شده است، مطابقت می‌دهد.
زمانی که این شبکه عصبی، قطعه موردنظر را با یک شماره قطعه مطابقت می‌دهد، داده به دست آمده را به دستگاه سرهم کننده اولی می‌فرستد، سرانجام آن دستگاه هم قطعه را در سر جایش می‌گذارد.
گفته شده این ماشین می‌تواند هر قطعه را در طی دو ثانیه پردازش کند.
 
سازه‌هایی این‌چنینی نشان می‌دهند که پلتفرم لگو تا چه حد می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد.
کودکان می‌توانند برای ساخت اشیاء ساده از این قطعات استفاده کنند و بزرگ‌ترها هم می‌توانند از ترکیب این قطعات با دانش خود، به اختراعات دید برسند.

شایان ذکر است که دو شرکت آمازون و لگو در حال حاضر مسابقه ویژه‌ای برگزار کرده‌اند که موضوع آن، ترکیب لگو با فناوری است.
جایزه سازنده‌های برتر سفری به دانمارک و کارت‌های هدیه آمازون خواهد بود.
 


کد مطلب: 59099

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59099/هوش-مصنوعی-می-تواند-قطعات-لگو-سر-هم-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir