۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

ساخت هوش مصنوعی ویژه‌‌ای که می‌‌تواند قوانین فیزیک را درک کند

ایتنا- محققان موسسه MIT به‌تازگی هوش مصنوعی ویژه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند قوانین فیزیک را مانند یک انسان واقعی درک کند.
ساخت هوش مصنوعی ویژه‌‌ای که می‌‌تواند قوانین فیزیک را درک کند
محققان موسسه MIT به‌تازگی هوش مصنوعی ویژه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند قوانین فیزیک را مانند یک انسان واقعی درک کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، ما اغلب تصور می‌کنیم که "هوش مصنوعی" ابزاری برای خودکارسازی وظایف مشخصی است، اما به نظر می‌رسد که این فناوری می‌تواند درک ما از خودمان را نیز بالاتر ببرد.
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در پی تحقیقات خود، موفق به ایجاد سیستمی ‌شده‌اند که می‌توانند قوانین فیزیک را مانند یک انسان درک کند.
 
این سیستم که با نام ADEPT شناخته می‌شود، می‌تواند در یک ویدیو به یک شی نگاه کرده و بر اساس دانسته‌هایش از علم فیزیک، نحوه رفتار آن را پیش‌بینی کند و در صورت پنهان شدن ناگهانی آن، شگفت‌زده بشود.

گروه سازنده ADEPT اظهار داشته‌اند که مدل آنها به محققان دیگر اجازه می‌دهد که هوش‌های مصنوعی باهوش‌تری بسازند و نیز به ما کمک می‌کند که اطلاعاتمان را در رابطه با چگونگی درک جهان اطراف از سوی نوزادان بالا ببریم.
 
 
"کویت ای اسمیت" به‌عنوان یکی از سازندگان این هوش مصنوعی اعلام کرد که: «زمانی که نوزادان سه‌ماهه می‌شوند، متوجه خواهند شد که اشیا به‌خودی‌خود نابود نشده و به وجود نمی‌آیند و نمی‌توانند از درون همدیگر رد بشوند. ما می‌خواستیم این دانش را برای ایجاد شناخت کودک در مأموریت‌های هوش مصنوعی ضبط و رسم کنیم. اکنون به روش انسانی نزدیک می‌شویم و مدل‌ها می‌توانند صحنه‌های اساسی غیرقابل‌تصور یا قابل‌قبول را از یکدیگر جدا کنند.»
 
گفته شده این هوش مصنوعی برای انجام کارهای ذکرشده به دو ماژول پایبند است.
اولین ماژول، یک شی را بررسی می‌کند و شکل، موقعیت و سرعت آن را تشخیص می‌دهد. مورد جالب در رابطه با این ماژول آن است که به‌هیچ‌وجه درگیر جزئیات نمی‌شود و به‌جای بررسی جزئیات یک شی، تنها به ژئومتریک تقریبی آن توجه می‌کند.

به‌ این‌ ترتیب هوش مصنوعی یادشده می‌تواند حرکت شمار مختلفی از اشیا را پیش‌بینی کند. همچنین این زمینه از طراحی ADEPT موجب می‌شود که به نوزادان شباهت داشته باشد زیرا آنها نیز مانند ADEPT زمانی که به چگونگی حرکت اشیا فکر می‌کنند، به خصوصیات فیزیکی خاص آن‌ها توجه نکنند.
 
ماژول دوم، یک سیستم فیزیکی است که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بازی‌های کامپیوتری شباهت دارد که فیزیک دنیای واقعی را در بازی‌ها به کار می ببرند.
این سیستم داده‌های ثبت‌شده توسط ماژول گرافیک را ثبت کرده و چگونگی رفتار یک شی بر اساس قوانین فیزیک را شبیه‌سازی می‌کند.

این تیم اعلام کرده است که در آینده می‌خواهند چگونگی مشاهده جهان توسط کودکان را بررسی کرده و یافته‌های خود را در مدل‌هایشان به کار ببرند.
 
کد مطلب: 59082
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام