۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۸

نکات مهم و موثر در طراحی و چاپ تراکت کاربردی و موفق !!

تراکت به عنوان یکی از ارزانترین تبلیغات چاپی می باشد که برای اکثر شرکت ها، رستوران ها، فروشگاه ها، بانک ها و موسسات و ... کاربردی می باشد.
نکات مهم و موثر در طراحی و چاپ تراکت کاربردی و موفق !!
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



تراکت چیست: تراکت یک کاغذ تبلیغاتی می باشد که قرار است در یک نگاه توجه شما را به خود جلب کند و به شما اطلاع دهد که خدمات یا محصولی را ارائه می کند که شما به دنبال آن هستید.
در نتیجه باید طراحی تراکت بسیار گویا باشد. تراکت در سایز های متنوعی چاپ می شود ولی اصولا سایز های استاندارد A6 ، A5 ، B5 ، A4 و B4 بسیار کاربردی تر می باشند. چون با انتخاب این سایزها، دورریز کاغذ در هنگام چاپ کمتر می شود و شما هزینه کمتری پرداخت می کنید.

تراکت به عنوان یکی از ارزانترین تبلیغات چاپی می باشد که برای اکثر شرکت ها، رستوران ها، فروشگاه ها، بانک ها و موسسات و ... کاربردی می باشد. هم می توانید خدمات قابل ارائه خود را در تراکت تبلیغ کنید و هم اگر محصول خاصی را ارائه می دهید.

نکات مهم جهت پخش تراکت تبلیغاتی: به هیچ وجه از شیوه سنتی و قدیمی جهت پخش تراکت استفاده نکنید.
از گذشته مرسوم بوده است که تراکت پخش کن ها در میادین مهم شهر و خیابان ها به هر عابری که از آنجا گذر می کرد، تراکت تبلیغاتی می دادند. اگر دقت می کردید به شعاع چندین متر اطراف تراکت پخش کن، مملو از همان تراکت بر روی زمین بوده است.
در حال حاضر که قیمت کاغذ هم بسیار بالا رفته است باید حتما  مخاطب هدف خود را پیدا کنید و به بهترین شیوه تراکت خود را به آنها برسانید.
به عنوان مثال بانک ها تراکت خدمات خود را در استند قرار می دهند تا مخاطب در صورت نیاز از آن استفاده کند. سوپرمارکت ها تراکت خود را درون پاکت خرید قرار می دهند. خدمات محلی تراکت خود را زیر برف پاک کن ماشین های همان منطقه قرار می دهند و یا به لابی من ها و نگهبان های ساختمان می دهند تا ساکنین ساختمان از آن مطلع شوند.
 

تاثیر طراحی در کاربردی بودن تراکت تبلیغاتی: دنیای امروز دنیای تصویر است و مخاطبان مانند گذشته تمایلی به خواندن مطالب طولانی ندارند و بسیار علاقه مند به رسانه های تصویری می باشند. پس اگر یک تراکت موفق می خواهید باید یک طراحی شیک و زیبا داشته باشید تا به راحتی خدمات و محصولات شما را تبلیغ کند. نباید طراحی تراکت شما بسیار شلوغ باشد و همه ناگفته های خود را در آن بیان کنید. قرار است یک راه ارتباطی باشد بین شما و مشتریان شما.

یک طراحی تراکت خوب باید شامل موارد زیر باشد:
     - 
طرح زیبا و خلاق با رنگ بندی جذاب
     - ساده، خلوت و شیک
     - دارای تصاویری از خدمات یا محصول قابل ارائه
     - توضیح بسیار مختصر و تیتر وار در مورد نوع خدماتی که ارائه می دهید
     - دارای نام مجموعه شما و راه های ارتباطی از قبیل آدرس، تلفن، وب سایت و شبکه های اجتماعی
     - دارای یک جمله تبلیغاتی تشویق کننده مانند تخفیف، هدیه یا...

چاپ تراکت و انتخاب کاغذ مناسب:
در چاپ تراکت از کاغذ تحریر و گلاسه بیشتر استفاده می شود. بعضی موارد هم از کاغذ های فانتزی همچون کاغذ کرافت استفاده می شود.(برای رستوران ها و کافه ها کاربرد بیشتری دارد).
اصولا چاپ بر روی کاغذ گلاسه بهتر از کاغذ تحریر می شود. چاپ روی کاغذ تحریر نسبت به گلاسه کِدِر تر و تیره تر می شود. اما به علت بالا رفتن هزینه کاغذ بهتر است در کنار کیفیت کاغذ معقوله میزان تبلیغ و روند ممتد آن را در نظر بگیرید. یعنی اگر شما بودجه محدودی دارید بهتر است روی کاغذ تحریر چاپ کنید ولی ادامه دار چاپ کرده و تبلیغ کنید تا اینکه روی کاغذ گلاسه چاپ کنید و نتوانید پس از اتمام آن مجدد تبلیغ کنید.

برای جذب مشتری می توانید از تراکت های برش خاص استفاده کنید. بعضی اوقات نوع برش تراکت در همان لحظه مشاهده، گویای تمام حرف های شما می باشد و بسیار برای مخاطب شما جذاب می باشد و آن را نگه می دارد.

 

طراحی و چاپ تراکت در چاپ شاپرک
چاپ شاپرک (ShaparakGrpup.com) با به کارگیری طراحان حرفه ای و همچنین به روز ترین دستگاه های چاپ و صحافی تمام تلاش خود را می کند تا به راحتی بتوانید با یک تراکت تبلیغاتی مناسب، مخاطب مورد نظر خود را هدف قرار داده و به کسب و کار خود رونق ببخشید.
با مراجعه به وب سایت چاپ شاپرک می توانید از کلیه تعرفه های طراحی و چاپ انواع تراکت مطلع شوید.
 
منبع : ویرلن
 
 
کد مطلب: 59054
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

نظر شما در باره طرح رجیستری موبایل چیست؟
طرح کاملا موفق بود
تا حدودی به نتیجه رسید
طرح کاملا شکست خورد
بنظرم طرح مبهمی است