بدعهدی فیسبوک در متمایز کردن محتوای رسانههای دولتی
ایتنا - فیسبوک به منظور مقابله با اخبار جعلی قول داده بود، خبرهای منتشر شده توسط رسانههای دولتی را با برچسبی خاص متمایز کند، ولی هنوز به این وعده خود عمل نکرده است.
فیسبوک به منظور مقابله با اخبار جعلی قول داده بود، خبرهای منتشر شده توسط رسانههای دولتی را با برچسبی خاص متمایز کند، ولی هنوز به این وعده خود عمل نکرده است.
به گزارش ایتنا از مهر، فیسبوک قول داده بود فرایند متمایزسازی و برچسب زدن برای اخبار تهیه شده توسط رسانههای دولتی را از ماه نوامبر آغاز کند. ولی همزمان با فرارسیدن آخرین هفتههای سال ۲۰۱۹ میلادی هنوز خبری از عملی شدن این وعده نیست.
به اعتقاد کارشناسان چنین اقدامی موجب افزایش شفافیت و امکان تفکیک اخبار جعلی از حقیقی میشد. اما ظاهرا فیسبوک در این زمینه جدیت کافی ندارد. به گفته سخنگوی فیسبوک، این شرکت به زودی فرایند مذکور را آغاز میکند. ولی هنوز خبری از اجرای طرح یادشده نیست و خبری هم از مذاکره فیسبوک با رسانهها به منظور انجام این کار در دست نیست.
به نظر میرسد یکی از چالشهای اجرای این طرح دشواری های مربوط به مشخص کردن دقیق رسانههای دولتی در کشورهای مختلف است. به عنوان مثال، میزان کنترل بیبیسی و سیبیسی توسط دولتهای انگلیس و کانادا با میزان کنترل راشا تودی در روسیه و نیز شین هوا در چین و همینطور الجزیره در قطر متفاوت است.
در مجموع با توجه به اینکه حدود یک سال تا آغاز برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، فیسبوک برای عملیاتی کردن این وعده خود تحت فشار فراوان قرار دارد.