۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸

شبکه‌‌های اجتماعی عامل اختلالات اشتها در نوجوانان

ایتنا- دانشمندان در طی پژوهش جدیدی دریافته‌اند که پلتفرم‌هایی که روی پست تصاویر و قوه بینایی تمرکز دارند تأثیر به سزایی بر اشتهای نوجوان‌ها دارند.
شبکه‌‌های اجتماعی عامل اختلالات اشتها در نوجوانان
دانشمندان در طی پژوهش جدیدی دریافته‌اند که پلتفرم‌هایی که روی پست تصاویر و قوه بینایی تمرکز دارند تأثیر به سزایی بر اشتهای نوجوان‌ها دارند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  metro، محققان دانشگاه فلیندرز در اتریش برای انجام این پژوهش داده‌های به‌دست‌آمده از 966 نوجوان واقع در گروه‌های سنی 12 تا 14 را موردبررسی قراردادند. آن‌ها دریافتند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی یادشده با مشکلات مرتبط با خوراک 51 درصد از دختران و 45.0 درصد از پسران رابطه دارد. انجام ورزش‌های سخت و نخوردن وعده‌های غذایی رایج‌ترین این اختلال‌ها شناخته شده است.
 
درمجموع 75.4 درصد از دختران و 69.9 درصد از پسران حداقل یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند و اینستاگرام در این میان آن‌ها محبوب‌ترین بوده است. نوجوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی بیشتری فعال بودند و هرروز زمان بیشتری را به استفاده از آن‌ها اختصاص می‌دهد بیشتر از سایرین مستعد اختلال اشتها بودند.
 
 کاربران نوجوان شبکه های اجتماعی
 
سیمون ولکس به‌عنوان راهبر این تحقیق در این رابطه بیان کرد که:« درحالی‌که شمار زیادی از مطالعات روی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر تصویر بدن تمرکز کرده‌اند اما این اولین بار است که رابطه میان پلتفرم‌های شبکه اجتماعی خاص و رفتارها و افکار مرتبط با اختلال اشتها موردبررسی قرار می‌گیرد.»
 
در ادامه این موضوع این چنین نوشته شده است: «علاوه بر این، بیشتر مطالعات دیگر روی بزرگ‌سالان یا زنان جوان متمرکزشده‌اند. بنابراین، پیدا کردن این ارتباطات واضح بین خوراک نامنظم و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در دختران و پسران نوجوان و جوان نشان می‌دهد که برای افزایش مقاومت جوانان در برابر فشارهای رسانه‌های اجتماعی باید اقدامات بیشتری انجام شود.»  نتیجه این پژوهش در مجله بین‌المللی اختلالات اشتها به چاپ رسیده است.
 
کد مطلب: 59043
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام