۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹

کوالکام از پردازنده‌های مجهز به 5G خود رونمایی کرد

ایتنا- کمپانی کوالکام در طی اعلام برنامه‌هایش برای عرضه پردازنده‌ها از اسنپ دراگون 865، 765 و نسخه بازی محور 765G رونمایی کرد.
کوالکام از پردازنده‌های مجهز به 5G خود رونمایی کرد
کمپانی کوالکام در طی اعلام برنامه‌هایش برای عرضه پردازنده‌ها از اسنپ دراگون 865، 765 و نسخه بازی محور 765G رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، پردازنده‌هایی که به‌تازگی از سوی شرکت کوالکام معرفی شده‌اند، عملکرد را در دسته‌بندی‌هایی مانند هوش مصنوعی و ضبط ویدیو 8K بهبود می‌بخشند، اما برای اولین بار برترین تراشه این سری لزوماً بهترین و پرکاربردترین آن‌ها نخواهد بود.
 
سری میان رده 765 از سوی این کمپانی به‌عنوان اولین پردازنده‌ای معرفی شده است که با فناوری 5G عرضه خواهد شد.
به‌ این‌ ترتیب دیگر نیازی نیست که تولیدکنندگان برای عرضه 5G روی تلفن‌های هوشمند به مودم‌های پرمصرف جداگانه تکیه کنند.
این امر موجب می‌شود که عمر باتری دستگاه‌های مجهز به اسنپ دراگون 765 بیشتر باشد و در عین‌ حال قیمت آنها هم کاهش پیدا کند.
 
پردازنده کوالکام 
البته هنوز مشخص نیست که این تلفن‌های همراه هوشمند چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد و این امر به تولیدکننده‌ها وابسته است.
البته برخی از این کمپانی‌ها هم‌اکنون در پی آن هستند که دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های جدید کوالکام را به‌زودی به بازار عرضه کنند.

شیائومی می 10 و پرچم‌دار بدون نام اوپو که در سه ماه اول سال 2020 عرضه می‌شوند از اسنپ دراگون 865 استفاده می‌کنند و در این میان نوکیا نیز تصمیم دارد تا سری جدید دستگاه‌های خود را به اسنپ دراگون 765 مجهز کند.
علاوه بر این، موتورولا نیز قرار است که از هر دو تراشه یادشده بهره ببرد.
 
علاوه بر این کوالکام نسخه جدید حسگر سه‌بعدی Sonic Max را نیز معرفی کرده است که فناوری فراصوت آن موجب شده است تا منطقه تشخیص اثرانگشت نسبت به نسخه قبلی 17 برابر بزرگ‌تر شود.
این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد دو انگشت را به‌صورت همزمان تشخیص بدهد. این امر موجب افزار امنیت دستگاه می‌شود و در عین‌ حال، سرعت ثبت اثر انگشت و قفل‌گشایی را هم افزایش خواهد داد.
 
کد مطلب: 59041
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام