کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

FBI فیس‌اپ را به‌عنوان خطری سایبری از جانب روسیه معرفی کرد

سايت خبری ايتنا , 16 آذر 1398 ساعت 8:43

ایتنا- نرم‌افزار فیس‌اپ برای کاربران عادی و البته سلبریتی ها به‌عنوان ابزاری برای سرگرم شدن در نظر گرفته می‌شود اما اف.بی.آی معتقد است که این نرم‌افزار روسی برای تهدید امنیت ملی ایالات‌متحده ساخته شده است.


نرم‌افزار فیس‌اپ برای کاربران عادی و البته سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزاری برای سرگرم شدن در نظر گرفته می‌شود اما اف.بی.آی معتقد است که این نرم‌افزار روسی برای تهدید امنیت ملی ایالات‌متحده ساخته شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، جیل تایسون به‌عنوان دستیار مدیر اف.بی.آی به‌تازگی در نامه‌ای به سناتور چاک شومر اعلام کرد که این آژانس در حال بررسی احتمال ارتباط فیس اپ با روسیه است. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار که با افزودن فیلترهای مختلف به تصاویر، افراد به‌صورت بسیار جالبی پیر یا خندان می‌کند در روسیه ساخته شده است.
 
تایسون در نامه‌اش نوشته است که:« اف.بی.آی هر نرم‌افزار موبایل نظیر فیس‌اپ یا محصول دیگری که در روسیه تولید می‌شود را بر اساس محتوای جمع‌آوری‌شده توسط این محصولات، امنیت و خط‌مشی‌های استفاده و مکانیسم‌های قانونی که به دولت روسیه اجازه دسترسی به اطلاعات درون خاک این کشور را می‌دهد، به‌عنوان تهدیدی بالقوه برای این  سازمان ضد جاسوسی تلقی می‌کند.»
 

 
 
این نامه درواقع جواب نامه‌ای بود شومر در تاریخ 17 جولای که فیس اپ درنهایت محبوبیت خود قرار داشت، به اف.بی.آی ارسال کرده بود. شک و تردیدها به این نرم‌افزار از زمانی آغاز شد که برخی با نگاهی دقیق‌تر به شرایط استفاده از خدمات این سرویس دریافتند که حریم خصوصی آن دسترسی دائمی به‌عکس‌های آپلود شده افراد را حق توسعه‌دهندگان دانسته است.
 
بااین‌حال گروهی از توسعه‌دهندگان به بررسی دقیق‌تر این نرم‌افزار پرداختند و هیچ نشانی از خطر تهدید ملی در آن نیافتند. آن‌ها این ادعای اف.بی.آی را در این رابطه ناعادلانه خواندند و اظهار کردند که تصمیمات این‌چنینی موجب دل سردی توسعه‌دهندگان در سراسر جهان می‌شود.
 
البته اگرچه هیچ نشانی از خطرآفرین بودن این نرم‌افزار از سوی توسعه‌دهندگان یافت نشد اما اف.بی.آی تائید کرد که دلیل اصلی مشکوک بودن این سازمان به فیس اپ، کشور سازنده آن است نه خود نرم‌افزار. علاوه بر این اف بی آی در نامه‌ای که ذکر شد هیچ شاهدی مبنی بر جاسوسی بودن فیس اپ ارائه نکرد.
 


کد مطلب: 59036

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59036/fbi-فیس-اپ-به-عنوان-خطری-سایبری-جانب-روسیه-معرفی

ايتنا
  https://www.itna.ir