کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مورد دریچه گرد هوا بیشتر بدانیم

10 آذر 1398 ساعت 14:56


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



جهت انتقال هوای عبوری از دهانه ی انشعاب کانال هوای گرد به محیط از انواع دریچه گرد استفاده می شود. دریچه گرد هوا در مدل های مختلف از سه نوع جنسِ شامل آلومینیوم،چوب و ای بی اس قابل تولید است.
برای بررسی بیشتر در این زمینه باید به انواع مختلف دریچه گرد اشاره نمود. این موارد بطور خلاصه شامل دریچه گرد بلندگویی، دریچه گرد مشبک ،دریچه گرد جت نازل می باشد. هریک از این مدل ها دارای خصوصیت منحصر به فردی است که دقیقا به نوع کارایی آنها مربوط می شود. بطور مثال دریچه گرد بلندگویی بیشتر در سیستم های دمنده جهت دمش بکار می رود. دریچه گرد مشبک نیز در سیستم های اگزاست یا مکنده جهت برگش هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه گرد جت نازل نیز همانطور که از نام آن پیداست جهت پرتاب هوا با فشار زیاد در دهانه ی انشعاباتی که در ارتفاع بالا قرار دارند بکار می رود.

کلیه موارد فوق در قطرهای استاندارد از ۱۰ تا ۶۰ سانتیمتر قابل تولید و عرضه می باشند.شایان ذکر است علاوه بر سه دسته بندی اصلی که در مورد دریچه گرد هوا مطرح گردید مدل های دیگری نیز وجود دارند که مورد کاربرد آنها مثل موارد مذکور زیاد نیست اما به لحاظ دکوراتیوبودن و کارایی های خاص می توان به آنها اشاره نمود. از جمله این دریچه ها،می توان به دریچه گرد کروی یا جت اسپوت و دریچه گرد سونایی اشاره کرد.
دریچه جت اسپوت بعنوان دریچه هدایت هوای ۳۶۰ درجه امکان هوارسانی به تمامی جهت هایی که امکان هوارسانی وجود دارد را انجام می دهد.
دریچه گرد سونایی نیز برای تخلیه ی هوای سرویس های بهداشتی و سونای استخرها با قابلیت تنظیم تابستانه و زمستانه مورد استفاده قرار می گیرد.جهت نصب دریچه گرد بر روی سطوح سقف،دیوار محدودیتی به لحاط اجرا وجود ندارد.

چگونگی تولید و کاربرد انواع کلاهک های بام
 

برای تخلیه آلاینده هایی از قبیل دود،هوای ونت ها در ساختمان های مسکونی، تجاری، درمانی، صنعتی و نیز بخارات ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی در محیط های آزمایشگاهی و تحقیقاتی در بام ساختمان ها از انواع کلاهک بام استفاده می شود.
کلاهک بام دارای مدل ها و انواع متنوع می باشد. جنسی که برای ساخت کلاهک بام بکار می رود از نوع ورق روغنی، گالوانیزه،آلومینیوم و حتی استیل می باشد. انواع کلاهک بام عبارت از کلاهک اچ،کلاهک کلبه ای یا کلاهک کلبه ای،کلاهک آلمانی و کلاهک گردان است. از جمله پرکاربردترین این کلاهک ها،کلاهک پره ای یا کلاهک کلبه ای می باشد. کلاهک کلبه ای که در بام ساختمان های ویلایی،مسکونی و تجاری مورد کاربرد قرار می گیرند از یک پایه و چند پره ی تخلیه هوا و یک تاج کلاهک تشکیل می شود.
ارتفاع پایه ی کلاهک پره ای برای اینکه کلاهک بادگیر نشود بطور استاندارد ۳۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.تعداد پره ها یا گریل های تخلیه هوا نیز عموماً ۴ پره در نظر گرفته می شود. جهت تاج کلاهک پره ای نیز از مدل های مختلف از قبیل یک شیب،دوشیب و چهارشیب بهره گرفته می شود. بنا به ضرورت های مختلف از قبیل تناسب،زیبایی و جلوگیری از استهلاک زودرس،از پوشش رنگ الکتروستاتیک بر سطوح داخلی و خارجی کلاهک پره ای استفاده می شود.


کانال اسپیرال چیست

 

در صنعت تهویه مطبوع، کانال اسپیرال جزو سریعترین و مقرون به صرفه ترین کانالهای فلزی است که هم اکنون درزمینه داکت های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول هم دارای ظاهری شکیل و هم کیفیتی فراتر از انواع دیگر کانالهای هوا می باشد، بطوریکه استفاده ازآن در صنعت تهویه مطبوع به امری اجتناب ناپذیر مبدل شده است.

گروه صنعتی تهویه فراز با استفاده از ماشین آلات وتجهیزات نوین در زمینه ی تولید این محصول افتخاردارد جزییات بیشتری در اختیار مصرف کنندگان این کالا قرار دهد که شرح آن بطور مفصل ذیلاً به اطلاع می رساند: کانال اسپیرال از به هم تنیدگی یک تسمه ی ممتدِ ورقی از جنس گالوانیزه (برای مصارف عمومی)، یا آلومینیوم(برای مناطق مرطوب) و یا استیل(برای مصرف درمحیطهای بهداشتی یا محیطهایی با کاربریهای خاص) بصورت اتصالِ درز مورب ساخته میشود و سطحِ صافِ این درز در داخل کانال باعث میشود جریان هوا در داخل کانال با کمترین اصطکاک مواجه بوده و بیشترین دبی و بازدهی در جریان انتقال هوا به عمل آید.
این درزهای موربِ گِرد و بدون انقطاع باعث هوابندی کامل کانال اسپیرال در طول خود میشود و از هرگونه نشت و افت فشارِ احتمالی تا نهایت ممکن ممانعت به عمل می آورد.

با توجه به تولید کانال اسپیرال به صورت ماشینی،دقتِ کار به حداکثرِ امکان رسیده، همچنین زمان تولید نیز بطور قابلِ ملاحظه ای کاهش می یابد و درروندِ عملیات تولیدِ کانال اسپیرال، هم کیفیت و هم کاهشِ زمانِ تولید حرفِ اول را میزند.
یکی ازعواملی که باعث گرایش و تمایل مهندسین و کارفرمایان محترم به استفاده از این محصول در روندِ هوارسانی در بحث تهویه مطبوع گردیده همین عواملی چون دقت در کیفیت و زمان سریع در تولید و قابلیت انبارکردن این نوع کانال در قطرها،سایزها و طولهای متنوع میباشد.


 

ضخامت ورق کانال اسپیرال بنا به میزان فشار هوا و قطر کانال میتواند بین 0/6 الی 1/25 میلیمتر متغیر باشد.
 
 


کد مطلب: 58991

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58991/مورد-دریچه-گرد-هوا-بیشتر-بدانیم

ايتنا
  https://www.itna.ir