کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برتری دوربین پیکسل 4 در عکس‌برداری در شب

سايت خبری ايتنا , 13 آذر 1398 ساعت 8:36

ایتنا- گوگل نحوه عملکرد قابلیت عکس‌برداری از ستارگان تلفن همراه هوشمند پیکسل 4 را در یک پست به‌صورت کامل توضیح می‌دهد.


گوگل نحوه عملکرد قابلیت عکس‌برداری از ستارگان تلفن همراه هوشمند پیکسل 4 را در یک پست به‌صورت کامل توضیح می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، پس‌ازآن که حالت دید در شب عرضه شده برای تلفن همراه پیکسل 3 توسط گوگل با استقبال زیادی روبرو شد، توسعه‌دهندگان این کمپانی تصمیم گرفتند که قابلیت جدیدی را برای بهبود دید در شب برای پیکسل 4 عرضه کنند که حتی در نور کم‌تر نیز بتواند عکاسی قابل قبولی ارائه بدهد.
 
این قابلیت جدید که عکس‌برداری از ستارگان (Astrophotography) نام دارد به حدی محبوب شد که گوگل به‌تازگی پست جدیدی منتشر کرده و نحوه کار آن را از ابتدا توضیح داده است. خلاصه این‌که امکان عکس‌برداری افراد عادی و بدون دانش تخصصی از ستاره‌ها نیازمند استفاده از هوش مصنوعی بسیار قوی‌ای است که در این تلفن همراه به کار رفته است.

 

 
 
حقه عکس‌برداری از آسمان شب این است که عکس‌ها با نوردهی طولانی به ثبت برسند. گوگل نوردهی پیکسل 4 را برای 4 دقیقه تنظیم کرد که این رقم در مقایسه با یک‌دقیقه‌ای که برای پیکسل 3 در نظر گرفته شده، حائز اهمیت است. بااین‌حال ثبت تصویری با نوردهی 4 دقیقه‌ای ممکن است ستاره‌ها را تار نشان بدهد و به همین خاطر پیکسل 4 تعداد عکس‌ها در این مدت را به 16 عدد می‌رساند که هرکدام با نوردهی 16 ثانیه‌ای به ثبت رسیده‌اند. این امر موجب می‌شود که ستاره‌ها مانند نقاط نورانی به نظر برسند و کشیدگی نداشته باشند. بااین‌حال این روش دارای مشکلاتی زیادی است که هرکدام از آن‌ها باید برطرف شوند.
 
برای مثال هر حسگر تصویری دارای پیکسل‌های گرم یا داغ معیوب است که در عکس‌های معمولی قابل‌رؤیت نیست اما در تصاویر با نوردهی بالا مانند نقطه‌های بسیار ریزی نشان داده می‌شود. پیکسل 4 برای خلاصی از این پدیده به دنبال روشن دورافتاده می‌گردد و سپس آن‌ها را «با جایگزین کردن ارزش آن‌ها با میانگین همسایگانشان» پنهان می‌کند. به‌این‌ترتیب اگرچه اطلاعات تصویر از دست می‌رود اما روی کیفیت تصویر تأثیر چندانی ندارد.
 
مشکل بعدی این بود که صفحه‌نمایش یک تلفن همراه هوشمند نمی‌تواند جزئیات آسمان شب را به نمایش بگذارد و به‌این‌ترتیب ترکیب‌بندی تصاویر مشکل می‌شود. زمانی که شما عکس‌برداری را آغاز می‌کنید، پیکسل 4 هرکدام از 15 نوردهی حداکثری را به‌صورت ثبت‌شده برای شما نمایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب جزئیات بیشتری برایتان نمایان می‌شود.
 


کد مطلب: 58987

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58987/برتری-دوربین-پیکسل-4-عکس-برداری-شب

ايتنا
  https://www.itna.ir