۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱

بازار اسپیکرهای هوشمند در دستان آمازون

ایتنا - آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست که  سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است.
بازار اسپیکرهای هوشمند در دستان آمازون

آمارها حاکیست که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از گوگل ربوده و بخش اعظمی از بازارهای جهانی را به تصاحب کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا،  اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند معرفی و روانه بازارهای جهانی شدند که در این میان یکی از بزرگترین رقابت‌ها، عرضه اسپیکرهای هوشمند توسط دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی آمازون و گوگل بود. البته تنها این دو شرکت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند نپرداخته‌اند، بلکه شرکت‌های دیگر بسیاری همچون بایدو و علی بابا در چین نیز به تولید این گجت‌های کاربردی و دوست داشتنی روی آورده‌ و توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهند.

تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت androidcentral نشان می دهد که آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست که  سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است.

این در حالیست که بزرگترین رقیب آن با یک کاهش ۴۰ درصدی در میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در این بازه زمانی مواجه شده است. این غول تکنولوژی در این مدت تنها ۳.۵ میلیون دستگاه فروخته و سهم آن نیز ۱۲.۳ درصد از بازار بوده است.

همچنین برخی دیگر از شرکت های نوظهور در این عرصه همچون شرکت های چینی بایدو و علی بابا نیز موفق شده اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تجربه کنند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز با بررسی های صورت گرفته از آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فروش اسپیکرهای هوشمند در سومین فصل ۲۰۱۹، مجموعا ۴۴.۹ درصد رشد داشته و به ۲۸.۶ میلیون دستگاه رسیده است.  
 


بر اساس جدول و اطلاعات مندرج در آن، بعد از آمازون، دو شرکت چینی علی بابا و بایدو موفق شده اند به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم این رده بندی قرار بگیرند و سهمی معادل ۱۳.۶ درصد و ۱۳.۱ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. گوگل و شیائومی نیز به ترتیب با سهم ۱۲.۳ درصد و ۱۲ درصد در رتبه چهارم و پنجم ایستاده اند. این در حالیست که گوگل در مدت مشابه سال گذشته سهمی معادل ۲۹.۸ درصد داشته و بدین ترتیب کاهشی ۴۰.۱ درصدی را تجربه کرده است. 

پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران برآورد و اعلام کرده بودند که تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند می‌توان به آمازون اکو دات، گوگل هوم ( مینی و ماکس) و هوم پاد اپل اشاره کرد.
کد مطلب: 58983
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام