کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پردازنده‌ای برای استفاده از دو سیم‌‌کارت همزمان 5G از سال 2020

16 آذر 1398 ساعت 10:55

ایتنا- پردازنده Dimensity 1000 کمپانی مدیاتک ساخت تلفن‌های همراه مجهز به دو سیم‌کارت 5G فعال را از ابتدای سال 2020 ممکن خواهد کرد.


پردازنده Dimensity 1000 کمپانی مدیاتک ساخت تلفن‌های همراه مجهز به دو سیم‌کارت 5G فعال را از ابتدای سال 2020 ممکن خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی engadget، تلفن‌های همراه مجهز به فناوری 5G هم‌اکنون در بازار در دسترس هستند و کاربران در صورت تمایل می‌توانند به خرید آنها اقدام کنند.
با این‌ وجود خرید این دستگاه‌های تک سیم‌کارت برای افرادی که به دو خط فعال نیاز دارند یا می‌خواهند سیم‌کارت‌های تجاری و شخصی‌شان را از هم جدا کنند اصلا جذابیتی ندارد، اما شرایط ممکن است به‌زودی برای آنها تغییر کند.
 
کمپانی مدیاتک به‌صورت رسمی از سیستم روی پردازنده 5G خود به نام Dimensity 1000 رونمایی کرد و آن را به‌عنوان اولین پردازنده‌ای معرفی کرد که می‌تواند به‌صورت هم‌زمان از فناوری 5G روی دو سیم‌کارت پشتیبانی کند.
به‌ این‌ ترتیب از این‌ پس می‌توانید منتظر تلفن‌های همراهی باشید که از دو سیم‌کارت فعال 5G پشتیبانی می‌کنند.

 5G
 
مدیاتک ادعا کرده است این تراشه سریع‌ترین انتقال داده در جهان را خواهد داشت و سرعت دانلود و آپلود آن روی شبکه‌های 5G  به ترتیب 4.7 و 2.5 خواهد بود. علاوه بر این، پشتیبانی از وای‌فای 6 و بلوتوث 5.1+ نیز در این سیستم وجود دارد.
همچنین Dimensity 1000 از چهار هسته ARM Cortex-A77  به همراه چهار هسته کم قدرت‌تر Cortex-A55  بهره‌مند شده است و واحد هوش مصنوعی به‌کاررفته در آن دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی‌اش است.

این پردازنده سیگنال تصویر پنج هسته‌ای می‌تواند دوربین‌های 80 مگاپیکسلی را نیز کنترل کند اما دستگاه‌هایی که با این پردازنده به بازار عرضه خواهند شد چند لنزی باقدرت کم‌تر هستند.
 
اولین تلفن‌های همراه مجهز به تراشه‌های Dimensity 1000 در سه‌ماهه اول سال 2020 روانه بزار خواهند شد. البته تضمینی وجود ندارد که دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از دو سیم‌کارت 5G در میان آنها باشد، اما به‌ احتمال‌ زیاد، رقابت بر سر عرضه اولین دستگاه دو سیم‌کارت 5G در میان تولیدکنندگان تنگاتنگ خواهد بود.
 


کد مطلب: 58982

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58982/پردازنده-ای-استفاده-دو-سیم-کارت-همزمان-5g-سال-2020

ايتنا
  https://www.itna.ir