کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شانس موفقیت هواوی بدون گوگل چقدر است؟

7 آذر 1398 ساعت 21:36

ایتنا - هواوی در یک سال گذشته تحت تاثیر اتهامات کاخ سفید با موانع و مشکلات مختلفی روبرو شده و علاوه بر بازار ایالات متحده آمریکا، بازار برخی دیگر از کشورهای هم پیمان آمریکا را نیز از دست داده است.



مدیر شرکت هواوی به تازگی مدعی شده است که این شرکت چینی حتی بدون کمک گوگل نیز قادر خواهد بود به نخستین تولیدکننده موبایل در جهان تبدیل شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رن ژنگ فی، موسس و مدیر ارشد اجرایی هواوی در اظهارات جدید خود خاطرنشان کرده است که این شرکت چینی قادر خواهد بود حتی بدون سیستم عامل اندروید و سایر اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط گوگل نیز به بزرگترین و نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود و از سایر رقبای بزرگ خود سبقت بگیرد.

هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، در کشورهای متعددی اقدام به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G  کرده اما با توجه به اعمال تحریم‌های جدید از سوی کاخ سفید و تلاش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، با مشکلات متعددی در خصوص فروش محصولات، گوشی‌های هوشمند و همچنین نصب و راه اندازی تجهیزات و زیرساخت‌های مربوط به شبکه 5G مواجه شده است.

هواوی در طول یک سال گذشته تحت تاثیر اتهامات کاخ سفید علیه این شرکت برای جاسوسی از اطلاعات گوشی های کاربران و مقامات آمریکایی و همکاری با دولت چین با موانع و مشکلات مختلفی روبرو شده و علاوه بر بازار ایالات متحده آمریکا، بازار برخی دیگر از کشورهای هم پیمان آمریکا را نیز از دست داده است.

 چند ماه پیش بود که بعد از انتشار فهرستی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آن نام هواوی نیز به چشم می‌خورد، گوگل نیز به عنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند. بعد از این اتفاق، اخبار و گزارش های متعددی از سوی هواوی مبنی بر توسعه یک سیستم عامل اختصاصی برای محصولات این شرکت و استقلال یافتن از گوگل منتشر شد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که این پروژه هواوی که به منظور رقابت و ایستادن در برابر انحصار اندروید و گوگل است، همچون مایکروسافت به موفقیت نخواهد رسید. اما این شرکت بارها و بارها تاکید و اعلام کرده است که بدون گوگل نیز می‌تواند مسیر پیشرفت و موفقیت را طی کند و به دستاوردهای بزرگی در صنعت موبایل دست یابد.


کد مطلب: 58961

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58961/شانس-موفقیت-هواوی-بدون-گوگل-چقدر

ايتنا
  https://www.itna.ir