کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادغام گوگل و فیت‌ بیت دنیای ساعت‌های هوشمند را تغییر می‌‌دهد

16 آذر 1398 ساعت 10:58

ایتنا- خرید فیت‌بیت از سوی گوگل به ساخت ساعت‌های هوشمند جدید با برند گوگل منجر خواهد شد اما در این صورت اطلاعات حساس کاربران فیت‌بیت به اکوسیستم بزرگ‌تری وارد خواهد شد؟


خرید فیت‌بیت از سوی گوگل به ساخت ساعت‌های هوشمند جدید با برند گوگل منجر خواهد شد، اما در این صورت اطلاعات حساس کاربران فیت‌بیت به اکوسیستم بزرگ‌تری وارد خواهد شد؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی گوگل فیت‌بیت را با رقم 2.1 میلیارد دلار خریده است و ریک استرلوه به‌عنوان رییس بخش سخت‌افزار گوگل علاوه بر تائید رسمی این خبر و به‌ صورت مستقیم اعلام کرده است که پوشیدنی‌های ساخت گوگل به‌زودی به بازار روانه خواهد شد.
 
تأییدیه استرلوه در رابطه با عرضه پوشیدنی جدید از سوی گوگل چیز جدیدی نیست و بسیاری از کاربران انتظار داشتند که گوگل به‌زودی به این عرضه نیز وارد شده و مانند فیت‌بیت پوشیدنی‌های یکپارچه و همه‌جانبه‌ای به بازار عرضه کند.
تجربه فیت‌بیت و اعتبار این کمپانی به دلیل اطلاعاتی است که سالیان سال از کاربران خود به دست آورده است. این اطلاعات هم‌اکنون به دیدگاه‌ها، مشاهدات جمعیت شناختی و تجربیات بسیار زیادی برای این کمپانی تبدیل شده است.
 

 
 
این اطلاعات هم‌اکنون به گوگل تعلق دارد، اما نحوه مدیریت آنها هنوز مشخص نیست. با این‌ حال اگر تعداد دستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات بیشتر شود، منبع اصلی آنها قوی‌تر خواهد شد.
حال حجم زیاد اطلاعات به‌دست‌آمده توسط ردیاب‌های سلامت فیت‌بیت و ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS را در کنار هم بگذارید و به قدرت عظیم این دو کمپانی ادغام‌شده پی ببرید.
 
علاوه بر این گوگل سعی داشته است تا ردپای سیستم‌ عامل Wear OS را با خرید کمپانی‌هایی نظیر  Fossil در میان مردم محکم کند، اما حتی بسیاری از ساعت‌های هوشمند این برند که به این سیستم‌ عامل مجهز شده بودند نیز ظاهری مانند ساعت‌های عادی داشتند و به‌ این‌ ترتیب، وجه تمایز آنها با ساعت‌های دیگر زیاد نبود.
با این‌ حال اوضاع در رابطه با فیت‌بیت فرق دارد و این برند به حدی در میان کاربران شناخته شده است که بسیاری از افراد به‌جای «ردیاب سلامت» از واژه فیت‌بیت استفاده می‌کنند.
شاید بهتر باشد گوگل با نگهداشتن این برند و خلاص شدن از Wear OS در این رابطه موفق‌تر عمل کند.
 
از طرفی فیت‌بیت برای مدت‌ها تلاش کرده است که بتواند تأییدیه FDA را برای تشخیص اختلالات و بیماری‌ها از طریق ردیاب‌های ضربان قلب و خواب خود بگیرد.
با این‌ وجود فیت‌بیت هیچ‌گاه نتوانست در این زمینه مانند اپل واچ موقف باشد اما شاید همکاری آنها با گوگل بتواند در این زمینه موفقیت‌های زیادی را در پی داشته باشد.
 


کد مطلب: 58959

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58959/ادغام-گوگل-فیت-بیت-دنیای-ساعت-های-هوشمند-تغییر-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir