۰
plusresetminus
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲

اپل واچ جان زن سالخورده‌ای را نجات داد

ایتنا- اپل واچ بار دیگر جان زن 74 ساله‌ای که ممکن بود در اثر سکته قلبی به کام مرگ کشیده شود را قبل از وقوع فاجعه‌ای نجات داد.
اپل واچ جان زن سالخورده‌ای را نجات داد
اپل واچ بار دیگر جان زن 74 ساله‌ای که ممکن بود در اثر سکته قلبی به کام مرگ کشیده شود را قبل از وقوع فاجعه‌ای نجات داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  vanguardngr، ماریا بورت 74 ساله در نیمه‌شب اکتبر با هشدار ضربان قلب نامنظم از اپل واچ خود از خواب بیدار شد. او به‌سرعت به بیمارستان مراجعه کرد و از حمله قلبی‌ای از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشید نجات پیدا کرد.
 
بورت دراین‌باره می‌گوید:«بدون آن اعلان در بهترین شرایط فردای آن شب از خواب بیدار می‌شدم و خود را در موقعیت بسیار بدی می‌یافتم.» این دستگاه که مدل جدیدی از ساعت‌های هوشمند است از سوی دختر و نوه‌هایش به او هدیه داده‌شده بود. این ساعت هوشمند شامل قابلیتی برای نظارت بر ضربان قلب است و می‌تواند تا حد بسیار زیادی مشکلات و عارضه‌های قلبی پیش از موعد آغازشان پیش‌بینی کند.
 
 
 
بورت می‌گوید:«نوه‌ام از این‌که این ایده را داده است بسیار خرسند است به‌خصوص اینکه به بیمارستان رفتم و زنده بیرون آمدم.» این اولین باری نیست که یک ساعت جام شخصی را نجات می‌دهد. در ماه اکتبر نیز فرد دیگری از ایالت نیوجرسی در حین کوه‌نوردی گم شد و از ارتفاع خاصی سقوط کرد و کمرش از سه ناحیه دچار شستگی شد. ساعت هوشمند او به‌صورت خودکار به مرکز فوریت‌های پزشکی اطلاع داد و ناجی‌ها او را با استفاده از قایق به بیمارستان انتقال دادند.
 
علاوه بر این در ماه سپتامبر نیز اپل واچ شخص دیگری توانست سقوط سخت او از دوچرخه‌اش را تشخیص بدهد و جان آن فرد بی‌هوش را نجات بدهد. افرادی مانند بورت که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند می‌توانند با دقتی 84 درصدی ضربان قلب نامنظم و مرگ‌بار خود را تشخیص داده و قبل از بروز فاجعه به بیمارستان مراجعه کنند.
 
بر اساس آمار به‌دست‌آمده از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات‌متحده، ضربان قلب نامنظم هرسال 750 هزار آمریکایی را به بیمارستان می‌کشاند و منجر به مرگ 130 هزار نفر می‌شود. دستگاه‌هایی مانند اپل واچ موجب می‌شود که قبل از وقوع اتفاق خاصی برای سلامتی فرد بتوان آن را پیش‌بینی کرد و به‌این‌ترتیب جان افراد درخطر را نجات داد.
 
کد مطلب: 58957
نام شما
آدرس ايميل شما