کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستاره شناسان اولین قمر زحل را به تصویر کشیدند

سايت خبری ايتنا , 14 آذر 1398 ساعت 18:12

ایتنا- دانشمندان بالاخره پس از مدت‌ها تلاش توانستند برای اولین بار تصویر بزرگ‌ترین قمر زحل به نام تایتان را به ثبت برسانند.


دانشمندان بالاخره پس از مدت‌ها تلاش توانستند برای اولین بار تصویر بزرگ‌ترین قمر زحل به نام تایتان را به ثبت برسانند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گروهی از ستاره شناسان توانستند با استفاده از کاوشگر کاسینی اولین تصویر از تایتان را به ثبت برسانند. جالب اینجاست که این منظره کلی این قمر در این تصویر تا حد بسیار زیادی یادآور کره زمین است.
 
این تصویر حاکی از آن است که دوسوم این ستاره با دشت‌های مسطح پوشیده شده است اما 17 درصد از این سیاره در .14 درصد باقی‌مانده کوهستانی است و 1.5 درصد دیگر آن به دلیل بارش باران با حفره‌هایی تودرتو در زمین خود روبرو هستند که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.
 

 
 
نکته مهم این است که حتی چیزی که نمی‌بینید نیز برای دانشمندان مهم است زیرا تنها 1.5 درصد از محتوای کشف شده از تایتان از جنس دریاچه‌های متان است و می‌توان انتظار داشت که این امر تنها یک لایه سطحی بوده و موارد بسیاری در زیر آن باشند که اهمیتی بسیار بالا دارند.
 
این تصویر به محققان کمک می‌کند که برخی از رمز و رازهای تایتان از قبیل تغییرات فصلی و دلیل قرارگیری موقعیت ویژگی‌های خاص در این قمر را شناسایی کنند. برای مثال برخی بر این باورند که دریاچه‌های این قمر ممکن است به‌واسطه چرخش ححح زحل به دور خوشید شکل گرفته باشد.
 
تیم ناسا امیدوار است که بتواند کاسینی را با موفقیت به سطح تایتان فرود بیاورد و با گشت‌وگذار آن در این قمر هیجان‌انگیز بتواند اطلاعات بسیار جالبی در رابطه با آن به دست بیاورد.
 


کد مطلب: 58953

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58953/ستاره-شناسان-اولین-قمر-زحل-تصویر-کشیدند

ايتنا
  https://www.itna.ir